صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / تبادل برق بین ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه به‌زودی اجرا می‌شود
تبادل برق بین ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه به‌زودی اجرا می‌شود

وزیر نیرو:

تبادل برق بین ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه به‌زودی اجرا می‌شود

وزیر نیرو با اشاره به اینکه تبادل برق بین ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه به‌زودی اجرا می‌شود، گفت: صنعت برق اکنون در ریل خوبی قرار گرفته و از توانمندی بالایی هم برخوردار است به طوری که ۹۵ درصد قطعات و تجهیزات صنعت برق در داخل تولید می‌شود.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «علی اکبر محرابیان» امروز در مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق افزود: صنعت برق اکنون هم برای رفع ناترازی‌ها و هم برای رشد اقتصادی از ظرفیت خوبی برخودار است.

وی ادامه‌داد: صنعت برق در زمینه دستاوردهای داخلی بی‌نظیر است و برخی این دستاوردها برای نخستین بار است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: انصافا صنعت برق صنعت پرافتخاری است، این صنعت به گفته متخصصان در ابتدای انقلاب تقریبا ۱۰۰ درصد ‌وابسته بود اما اکنون پیشرفت‌های کم نظیری دارد.

محرابیان گفت: ۹۵ درصد قطعات، تجهیزات و تاسیسات این صنعت داخلی است.

وزیر نیرو اضافه‌کرد: مهمتربن هدفگذاری ما آن است که با استفاده از تکنولوژی‌های روز شاهد بهینه سازی مصرف باشیم تا شدت مصرف کاهش یابد.

محرابیان افزود: تلاش می‌شود تولید برق کشور معطوف به رشد تولید و صنعت کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: امسال تابستان در بخش خانگی شاهد کاهش مصرف بدون قطعی برق بودیم. میزان صرفه جویی حاصل شده در بخش خانگی و تجاری به بخش صنعت و تولید کشور اختصاص داده شد و این مسیر ادامه خواهد یافت.

این عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: سنکرون اولیه با شبکه روسیه انجام شده و اقدامات فنی برای سنکرون مشترک شبکه برق بین ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه انجام می‌دهیم تا بتوانیم با روسیه ارتباط برقی داشته باشیم و این باعث پایداری برق کشور می‌شود.

وی اظهار داشت: موضوع تهاتر جزو برنامه‌های اصلی مذاکره کنندگان است، زمان‌هایی که ما نیاز داریم برق را از کشورهای مختلف از جمله جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان وارد می‌کنیم و زمان‌هایی که مازاد داریم به کشورهای نیازمند صادر می‌کنیم. البته تبادل برق همان‌گونه که در قراردادهای سال گذشته داشتیم ادامه می‌دهیم.

وزیر نیرو درباره اتصال به شبکه برق روسیه ،گفت: سنکرون اولیه با شبکه روسیه انجام شده و اقدامات فنی برای سنکرون مشترک شبکه برق بین ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه انجام می‌دهیم تا بتوانیم با روسیه ارتباط برقی داشته باشیم و این باعث پایداری برق کشور می‌شود. ما اکنون در حال تقویت بخش‌های فنی برای توسعه هستیم.

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.