صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / بارش ۳۰ سانتی‌متری برف در سمیرم/ تردد در جاده‌ها روان است
بارش ۳۰ سانتی‌متری برف در سمیرم/ تردد در جاده‌ها روان است

بارش ۳۰ سانتی‌متری برف در سمیرم/ تردد در جاده‌ها روان است

اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به بارش برف در سمیرم و در منطقه گردنه پشته، گفت: تمامی جاده‌ها برف روبی شده‌اند و ترددها به‌صورت روان انجام می‌شود.

منصور شیشه فروش درخصوص وضعیت تردد در جاده‌ها باتوجه به بارش برف در استان به ایسنا، اظهار کرد: با توجه به سامانه بارشی که وارد استان شد، در چند روز گذشته شاهد کاهش دما در مناطق جنوبی استان به ویژه شهرستان سمیرم بودیم که باعث بارش برف شد.

وی ادامه داد: در سمیرم و در منطقه گردنه پشته حدود ۳۰ سانتی متر بارش برف گزارش شده است. خوشبختانه تمامی جاده‌های استان باز است و ترددها به صورت روان انجام می شود. در ۴۲ راهدارخانه نمک و شن مناسب ذخیره سازی انجام و تجهیز شده، ۵۵۰ ماشین آلات راهبر تعمیر شده و در مناطق مختلف راهدارخانه ها مستقر شده‌اند، همچنین پایگاه‌های امدادی از جمله هلال احمر و اورژانس برای امدادرسانی آمادگی لازم را دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام اینکه در جاده‌ها برف‌روبی انجام شده و فعلا گزارشی از حادثه‌ یا خسارتی نداشته‌ایم، تصریح کرد: پدیده خاص جوی تا اواخر هفته نداریم و راه‌ها باز است و تردد انجام می‌شود، اما اعلام شده هفته آینده یک سامانه جوی توأم با بارش خواهیم داشت.

ابراهیم هنرمند، کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز به ایسنا گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار تا اواسط هفته بر روی استان است. بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به‌صورت صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به مه‌ آلودگی و کاهش کیفیت دید و بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات، افزود: از روز دوشنبه به تدریج در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی سکون جو منجر به غبار و کاهش دید و کیفیت هوا به ویژه در ساعات اولیه روز می‌شود.

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان با اعلام اینکه دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده یک تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت، اضافه کرد: دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۷ درجه سانتی‌گراد و در خُنک‌ترین ساعات به ۳ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. خور و بیابانک با دمای ۲۳ درجه و بویین میاندشت با دمای منفی پنج درجه بالای صفر به‌عنوان گرم‌ترین و خُنک‌ترین نقاط استان پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به میزان بارندگی ثبت شده در شهرهای اصفهان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: بیشترین میزان بارندگی اصفهان در ۲۴ ساعت گذشته در سمیرم با ۱۶ سانتی‌متر برف و ۵۷  میلیمتر بارندگی ثبت شده است، البته بارش برف‌ در ارتفاعات ثبت شده است.

همچنین مطالعه کنید:

هلال رمضان

هلال رمضان ۱۴۴۱ در غروب پنج شنبه مشخص نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, عمران مرادی اظهار کرد: بر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.