صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / آغار واگذاری ۶۳۰ دستگاه ون تاکسی در تهران
آغار واگذاری ۶۳۰ دستگاه ون تاکسی در تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح کرد؛

آغار واگذاری ۶۳۰ دستگاه ون تاکسی در تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از مراسم تحویل و رونمایی ۶۳۰ دستگاه ون تاکسی در سیزدهمین شنبه «امید و افتخار»هفته آینده خبر داد.


جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به نوسازی ناوگان تاکسیرانی بیان کرد: از ۷۸ هزار دستگاه تاکسی در پایتخت، بالغ بر ۶ هزار دستگاه خودرو ون وجود دارد که بیش از ۱۰ سال عمر کرده‌اند. در حال حاضر تعداد ون‌های فعال پایتخت برابر با ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه است و بیش از نیمی از ناوگان ون شهر تهران متوقف شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره علت توقف فعالیت ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه ون، توضیح داد: طی سالیان گذشته، تولید تجاری ون در کشور اتفاق نیفتاده بود و همچنین از سال ۱۳۹۷ با ممنوعیت واردات مواجه بودیم.

بهرامی با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته هیچ اتفاقی در حوزه نوسازی ون نیفتاده بود، افزود: امسال دو فرآیند نوسازی ناوگان ون تاکسیرانی به صورت همزمان پیگیری شد. یکی از فرآیندها، نوسازی ون از طریق مشارکت با وزارت کشور بود. همکاری و تعامل بسیار خوب مسئولان امر در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور موجب شد تا خرید ۶۳۰ دستگاه محقق شود.

وی با تأکید بر اینکه بخشی از منابع مالی این ۶۳۰ دستگاه ون تاکسیرانی توسط شهرداری (معادل ۳۰ درصد حدود ۲۷۷ میلیارد تومان) و بخشی دیگر توسط وزارت کشور تأمین شده است، گفت: طبق ابلاغیه، تحویل این ۶۳۰ دستگاه ون منوط به اسقاط ون‌های فرسوده خواهد بود و مقرر است طی برنامه زمانبندی مشخص نسبت به تحویل ون به شهر تهران اقدام شود.

شرط واگذاری ون‌ها، داشتن ون فرسوده و فعال است

معاون شهردار تهران درباره شرط مرحله واگذاری ون‌ها از شهرداری به مالکان ون‌های فرسوده اظهار کرد: باید مالک دارای خودروی ون فرسوده باشد و همچنین ون فرسوده‌ای باشد که در خطوط فعال بوده است.

بهرامی در ادامه سخنان خود اعلام کرد که شنبه -۲۸ آبان ۱۴۰۱- آئین آغاز تحویل تاکسی‌های ون جدید برگزار می‌شود.

وی درباره فرآیند دوم نوسازی ناوگان ون تاکسیرانی توضیح داد: به واسطه پیگیری‌های انجام شده و حمایت شهردار تهران، اعتبار و منابع مالی لازم (حدود ۱۲۰ میلیارد تومان) برای نوسازی ۲۰۰ دستگاه ون سقف بلند (High Roof) از طریق صندوق کارآفرینی امید تأمین شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طی هفته آینده قراردادهای نوسازی ۲۰۰ دستگاه ون سقف بلند، امضا خواهد شد، اضافه کرد: طبق تعهداتی که شرکت‌های بهره بردار و تأمین کننده اعلام کرده‌اند، تا سه ماه آینده شاهد ورود نخستین ون‌های سقف بلند به ناوگان تاکسیرانی کشور هستیم.

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.