صفحه اصلی / اصناف / برندها / برای شروع کسب و کار، به چه اقلام چاپی نیاز است؟
برای شروع کسب و کار، به چه اقلام چاپی نیاز است؟

برای شروع کسب و کار، به چه اقلام چاپی نیاز است؟

حتی با وجود رشد اقتصادی پایین کشور و مشکلات عدیده ای که برای کسب و کار های تازه کار ایجاد می شود، هنوز هم ایده شروع یک کسب و کار جدید در ذهن افراد مختلف جرقه می زند.

با این حال جدای ایده کسب و کار، برخی هزینه ها و اقلامی که باید تهیه شود ممکن است وقت گیر باشد، در این میان محصولات چاپی یکی از مهم ترین خرید هایی است که باید داشته باشید. در این مقاله به بررسی این مورد که برای شروع کسب و کار به چه اقلام چاپی نیاز داریم، می پردازیم.
موارد اساسی چاپی که باید در نظر بگیرید:

اقلام چاپی، قطعا یکی از اساسی ترین چیزهایی است که باید برای آن برنامه ریزی کنید؛ چرا که در هر مرحله کسب و کار چه تبلیغات برای فروش بیشتر و چه یادآوری محصول باید از آن استفاده کنید. به همین دلیل توصیه می کنیم اگر بودجه محدودی دارید، پیش از همه چیز به فکر تهیه موارد زیر باشید:

⦁    فاکتور


شاید در نظر برخی، فاکتور را بتوان در هر زمانی تهیه کرد اما توجه داشته باشید که این کالای چاپی صرفا به معنای فاکتور رسمی برای ارائه به سازمان مالیاتی نیست و ممکن است در هر زمان از شروع کسب و کار، مشتری از شما فاکتور فروش بخواهد و شما برای رفع این الزام، می بایست چاپ فاکتور را انجام دهید.
فاکتور در انواع مختلفی مانند کاربن لس، دسته چکی، تحریر و … چاپ می شود و بین ۲ روز تا ۲ هفته زمان برای طراحی و تولید آن باید کنار بگذارید. از نظر قیمت هم احتمالا صفر تا صد چاپ فاکتور (رسمی و غیر رسمی) برای شما آنچنان هزینه ای در بر نداشته باشد.

⦁    کارت ویزیت

ممکن است فکر کنید که با دیجیتالی شدن همه چیز چه احتیاجی به کارت ویزیت کاغذی است اما با کمی پرس و جو از کسبه در میابید که کارت ویزیت همچنان اهمیت بالایی دارد. برخی از دلایلی که باید حتما چاپ کارت ویزیت را جزو هزینه های خود به حساب بیاورید؛ عبارتند از:
⦁    کارت ویزیت یکی از قوی ترین ابزار های بازاریابی است.
⦁    استفاده از کارت ویزیت برای افزایش شبکه سازی شخصی بخصوص در همایش های حضوری، فوق العاده است.
⦁    کارت ویزیت ابزاری قوی برای لید جنریشن است.
⦁    کارت ویزیت، امکان تماسی راحت و سریع را فراهم می کند.
یکی از عناصر کلیدی شبکه سازی بخصوص در نمایشگاه های حضوری، برجسته و متمایز شدن است. به عنوان مثال، اگر شما و ۳ نفر دیگر در یک رویداد حضور داشته باشید و همگی کیف لپ‌تاپ بفروشید، چه چیزی شما را متمایز می‌کند؟ به یاد داشته باشید که شما فقط چند دقیقه فرصت دارید تا اولین تاثیر را بگذارید. کارت ویزیت شما باید در برخورد اول طوری طراحی شده باشد که بعد از مراسم آنها با شما تماس بگیرند.
⦁    بروشور و کاتالوگ

اگر محصول یا خدمتی ارائه می کنید، بلاشک باید از بروشور و یا کاتالوگ برای ارائه به مشتریان خود استفاده کنید. ممکن است مشتری از محصول شما خوشش بیاید و آن را بلافاصله نخواهد؛ راهکار چیست؟ با چاپ و ارائه بروشور به مشتریان می توانید به هنگام انتخاب آن ها در خانه، یکی از گزینه ها باشید.

چرا چاپ بروشور تا این اندازه برای هر کسب و کاری مهم است؟
⦁    معرفی کسب و کار و محصولات با تصویر و طراحی شده
⦁    ابزاری آسان برای ارتباط
⦁    ابزار تبلیغاتی خوش قیمت و مقرون به صرفه
⦁    تاثیرگذاری بالا در ذهن مخاطب
بروشور و کاتالوگ در ۳ اصل با هم تفاوت دارند:
⦁    محتوا: در کاتالوگ معمولا محصولات و خدمات با تمامی جزئیات شرح داده می شوند.
⦁    تعداد صفحات: بروشور معمولا دارای چند لت است و از ۸ صفحه تجاوز نمی کند.
⦁    کاربرد: بروشور را می توان برای هر نوع کاربردی اعم از آموزشی، تبلیغاتی، پروموشن و … استفاده کرد.

⦁    محصولات چاپی بزرگ

در کنار محصولات چاپی که معرفی شد، یک کسب و کار ممکن است به اقلام اضافی برای برجسته کردن و نمایش محصولات و خدمات نیاز داشته باشد. چاپ با فرمت بزرگ معمولا شامل بنر، فلکسی، بیلبورد، تقویم، پرچم و سایر موارد دیگر است.

⦁    لیبل های صنعتی و امنیتی


چه شرکتی باشید که تولید کننده محصولات است؛ چه کسب و کار خدماتی، به هر حال از انواع لیبل های صنعتی و امنیتی باید استفاده کنید. از جمله انواع لیبل صنعتی که ممکن است به آن نیاز پیدا کنید، برچسب اموال است که به نوعی برای هر کسب و کاری چه بزرگ و چه کوچک مورد نیاز است.
به علاوه این، اگر تولید کننده محصولی باشید، برای بسته بندی آن نیاز به لیبل های پشت چسب دار دارید که علاوه بر طراحی زیبا و خوانا، کیفیت چاپ بالایی نیز داشته باشد.

تبلیغات چاپی در کنار دیجیتال مارکتینگ


برخی از این اقلام چاپی ممکن است قدیمی به نظر برسند، به خصوص اگر عادت داشته باشید همه چیز را در یک محیط دیجیتال ببینید. اما بهتر است بدانید که یک کمپین دیجیتال مارکتینگ در کنار استفاده از قدرت تبلیغات چاپی مانند بنر، بروشور، ترراکت و … می تواند بسیار قدرتمند تر از زمانی که تنها را بازاریابی باشد، نتیجه بدهد.
همانطور که در این مقاله به برخی از اقلام چاپی اشاره کردیم، تعداد زیادی از آن ها را نیز از قلم انداخته ایم. در نهایت به هنگام شروع یک کسب و کار، بهترین کار لیست کردن مواردی است که هزینه زا هستند. تهیه اقلام چاپی ممکن است هزینه بر باشند اما قطعا تاثیر بالایی روی بهبود کسب و کار شما دارند.

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.