صفحه اصلی / اسلایدر / قطع آب ۱۰ هزار مشترک بدمصرف در یک ماه گذشته
قطع آب ۱۰ هزار مشترک بدمصرف در یک ماه گذشته

قطع آب ۱۰ هزار مشترک بدمصرف در یک ماه گذشته

کسب و کار نیوز- رسول باقری گفت: در یک ماه گذشته آب ۱۰ هزار مشترک بد مصرف به منظور اصلاح رفتار آن‌ها قطع شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، رسول باقری معاون امور مشترکین آبفا در خصوص قطعی آب مشترکان پرمصرف و بد مصرف در شهر تهران گفت: همانطور که می‌دانید مشترکانی که دوبرابر الگو مصرف می‌کنند، مشترکان پر مصرف هستند و بالاتر از دوبرابر الگو به عنوان بد مصرف تلقی می‌شوند. مشترکی که ۱۵ تا ۲۷ متر مکعب در ماه مصرف می‌کند پر مصرف است. بیشتر مشترکان بد مصرف مشمول قطعی آب خواهند شد و از بین پر مصرف‌ها هم آن دسته از مشترکان که مصرفشان به ۲۸ متر مکعب می‌رسد در مواردی با قطعی آب روبرو شده اند.

او در خصوص تعداد مشترکانی که تاکنون با قطع مواجه شده اند گفت: از ۱۸ مهر که قطع آب در روز‌های غیرتعطیل آغاز شد تا کنون آب ۱۰ هزار مشترک بدمصرف قطع شده است. این آمار به صورت روزانه به ۳۰۰ تا ۴۰۰ مشترک می‌رسد. این قطعی‌ها در بازه زمانی ۹ صبح تا ۴ بعد ازظهر انجام می‌شود. بختیاری با اشاره به خنک شدن هوا و تاثیر آن بر مصرف آب در تهران گفت: قطع آب ۱۰ هزار مشترک از بین ۱۷۰ هزار مشترک اتفاق می‌افتد و در واقع وزنه سنگینی نیست که تاثیر آن را بسنجیم. در قطعی آب بیشتر اصلاح رفتار مشترکان بد مصرف مد نظر است.
به گفته معاون امور مشترکین آبفا حدود ۴ الی ۵ درصد مشترکان بد مصرف و تعداد مشترکان پر مصرف هم به حدود ۶۰ درصد می‌رسد. او در خصوص کاهش فشار آب در تهران گفت: در مدیریت شبکه حتی قبل از اعمال قطعی‌های آب، کاهش فشار آب وجود داشت. تاثیر این کاهش فشار بسیار عمده‌تر است و همه را در بر می‌گیرد. وقتی فشار بالاست هم نشت در شبکه زیاد است و میزان آبی که در لحظه مصرف می‌شود بالاتر می‌رود. یکی از مسائل مدیریت مصرف این است که فشار شبکه تعدیل شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.