صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / بیش از ۱۳۰ هزار مجوز کسب و کار صادر شد/ ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی پایدار
بیش از ۱۳۰ هزار مجوز کسب و کار صادر شد/ ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی پایدار

بیش از ۱۳۰ هزار مجوز کسب و کار صادر شد/ ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی پایدار

کسب و کار نیوز- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مدت اجرای طرح تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار بیش از ۱۳۰ هزار مجوز کسب و کار صادر و ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای این مجوزها تصویب شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم چهل و هفتمین جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی اظهار داشت:‌ در سال‌های گذشته، روستائیان هر روز محصولات خود را به شهرها صادر می‌کردند، اما اکنون برعکس شده و هر روز وانت‌هایی محصولاتی مانند سبزی، میوه، تخم‌مرغ و لبنیات را از شهر به روستا می‌آورد؛ یعنی جریان تولید را برعکس کرده‌ایم در حالی که باید به روال قبلی برگردد.

وی افزود: فردی که در خانه‌اش دار قالی برپا می‌کند چه نیازی به مجوز ما دارد و ما نباید بر سر راه کسب و کار مردم مانع ایجاد کنیم؛ حتی به کسانی که مجوز داده‌ایم؛ مثلا برای طبخ غذای خانگی اگر ایرادی پیدا کرد ۱۰ روز مجوز او را تعلیق کنیم تا روند آن تولید را اصلاح کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه “نظام استاد شاگردی و انتقال تجربه و حرفه از مادر به دختر و از پدر به پسر را باید احیا کنیم”، گفت: این روش‌ها هزینه آموزش را کاهش می‌دهد؛ در گذشته مردم در روستاها خانه‌های دو طبقه داشتند که در طبقات پایین احشام و آذوقه خود را انبار می‌کردند و در طبقه بالا خودشان زندگی می‌کردند؛ برای دامداری آنان نیازی به نگهبان و هزینه‌های اضافی نبود؛ اما امروز در برخی از شهرها مانند خراسان‌جنوبی می‌‌گویند همه دامداری‌های خانگی را به خارج از شهر منتقل کنید که این کار موجب افزایش هزینه تولید و رفت و آمد و نگهبانی می‌شود.

وی ادامه داد: در مدت اجرای طرح تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار بیش از ۱۳۰ هزار مجوز کسب و کار صادر و ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای این مجوزها تصویب شد که اگر برای هر فرصت شغلی ۱۰۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، از این محل ۳۰ هزار فرصت شغلی پایدار ایجاد می‌شود.

مرتضوی با بیان اینکه “بر فرض به کسی ۵۰ میلیون تومان رایگان هم بدهیم اما اگر شاغل شود باز هم اثرات و برکاتی برای کشور دارد”، گفت: ما مکلف به تأمین معیشت مردم هستیم؛ باید موانع سر راه اشتغال را برداریم و همانطور که مقام معظم رهبری امسال را سال تولید و مانع‌زدایی از تولید عنوان کردند باید برای اشتغال مردم زمینه را فراهم کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.