صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / اگر تقاضا نباشد، پروازی هم به قطر انجام نمی‌شود
اگر تقاضا نباشد، پروازی هم به قطر انجام نمی‌شود

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

اگر تقاضا نباشد، پروازی هم به قطر انجام نمی‌شود

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه در یک سال گذشته برای پروازهای جام جهانی، برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تاکید کرد که پروازهای ایران به قطر بستگی به تقاضای بازار دارد و اگر درخواستی وجود نداشته باشد، پروازی هم انجام نمی‌شود.


مقصود اسعدی سامانی اظهار کرد: با توجه به سهمیه‌ای که برای بازی‌های جام جهانی به ایران اختصاص داده بودند، شرکت‌های هواپیمایی و به‌خصوص ایران‌ایر، برای انجام پرواز به قطر برنامه‌ریزی داشتند و قطرایرویز هم با توجه به موافقت‌نامه بین ایران و قطر، برنامه‌ریزی کرد، هرچند به نظر می‌رسد که استقبالی در این حوزه صورت نگرفته است. همین الان هم ایران‌ایر برنامه‌ریزی کرده که ۸۴ پرواز را در ایام جام جهانی به‌صورت هفتگی داشته باشد، اما هنوز استقبال زیادی از پروازهای جام جهانی نشده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا تعلل ایرلاین‌های داخلی باعث تمایل تماشاگران به خرید بلیت‌های قطرایرویز نبوده، بیان کرد: کسی که علاقه‌مند به دیدن بازی‌ها باشد، دنبال پیدا کردن راهکار برای سفر می‌رود. در این رابطه هم کسانی که می‌خواستند بازی‌های جام جهانی را ببینند، اقدامات خود را انجام دادند. شرکت‌های هواپیمایی همه اعلام آمادگی کردند که برای ایام جام جهانی قطر برنامه پروازی داشته باشند، ضمن اینکه در آن مقطع ایران‌ایر هم برنامه‌ پروازی‌اش را اعلام کرده و بلیت‌ها در حال عرضه است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خاطرنشان کرد: بیشتر از یک سال است که وزارت میراث فرهنگی و دستگاه‌های دیگر، برنامه‌ریزی‌هایی برای پروازهای جام جهانی داشته‌اند، اما در نهایت پروازهای ایران به قطر بستگی به تقاضای بازار دارد.

اسعدی سامانی در پاسخ به اینکه پروازهای کیش‌به قطر توسط کدام شرکت انجام می‌شود و پروازها به‌صورت برنامه‌ای یا شاتل خواهد بود، توضیح داد: شاتل پروازهای متعددی را در یک روز از مبدا به مقصد انجام می‌دهد، پروازهای ایران‌ایر هم محدود است، البته همه اینها به تقاضای بازار بستگی دارد و برای پروازهای شاتل هم اگر درخواستی وجود نداشته باشد، پروازی انجام نمی‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

کمک به اشتغال زنان با صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری

به گزارش کسب و کار نیوز ، اشتغال و بیکاری از جمله موضوع های اساسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.