صفحه اصلی / اسلایدر / ١٩٠ هزار متقاضی برای دریافت وام ٢٠٠ میلیون تومان روستایی/ اعلام جزییات شرایط دریافت وام
١٩٠ هزار متقاضی برای دریافت وام ٢٠٠ میلیون تومان روستایی/ اعلام جزییات شرایط دریافت وام

١٩٠ هزار متقاضی برای دریافت وام ٢٠٠ میلیون تومان روستایی/ اعلام جزییات شرایط دریافت وام

کسب و کار نیوز- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای دریافت تسهیلات ٢٠٠ میلیون تومانی روستایی ضمانت سفته زنجیره‌ای کافی است و نیازی به سپرده‌گذاری و ضامن رسمی نیست.

به گزارش کسب و کار نیوز، اکبر نیکزاد درباره روند پرداخت وام ٢٠٠ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی و شرایط دریافت آن اظهار داشت: علاوه بر متقاضیان برای ساخت مسکن روستایی این تسهیلات به متقاضیان شهرهای کوچک کمتر از ٢۵ هزار نفر هم ارایه می‌شود و روند پرداخت این تسهیلات آغاز شده‌است.

وی درباره گلایه‌ها از عدم همکاری بانک‌ها برای پرداخت وام ٢٠٠ میلیون تومانی روستایی ادامه داد: تمام بانک‌های عامل دولتی باید نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام کنند و در غیر این صورت متقاضیان به بنیاد مسکن شهرستان خود مراجعه و مشکل را با مدیران بنیاد مسکن آن منطقه مطرح و موضوع را پیگیری کنند اما از زمان آغاز پرداخت تاکنون در این زمینه طرح مشکلی نشده‌است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره شرایط دریافت تسهیلات ٢٠٠ میلیون تومانی مسکن روستایی و بحث ضامن تاکید کرد: تا پیش از تصویب ضمانت سفته زنجیره‌ای بانک‌ها از متقاضیان ضامن با شرایط سختگیرانه مطالبه می‌کردند اما با تصویب ضمانت سفته زنجیره‌ای شرایط تغییر کرده و سه نفر روستایی بدون داشتن شرط استخدام رسمی می‌توانند برای دریافت وام به صورت زنجیره‌ای با سفته ضامن یکدیگر شوند و شرایط را برای ضمانت بسیار تسهیل کرده‌ایم.

نیکزاد گفت: ارزش این سفته‌ها معادل میزان وام است و برای دریافت این تسهیلات نیازی به سپرده‌گذاری هم نیست. سود اقساط این تسهیلات برای وام گیرنده همان ۵ درصد است و ١٣ درصد باقیمانده را دولت می‌پردازد و یارانه‌ای است که برای این وام در نظر گرفته‌ شده‌ است.

وی افزود: درحال حاضر دو موضوع مهم را محور کارها قرار داده‌ایم که یکی همین روند پرداخت تسهیلات ٢٠٠ میلیون تومانی و تسریع ساخت مسکن روستایی و مقاوم کردن واحد‌های مسکونی روستایی است و دیگری بحث ساخت مسکن شهری در قالب پروژه نهضت ملی مسکن. در حال حاضر ساخت ١٩٠ مسکن روستایی و ١٠٣ مسکن شهری را در دست اجرا داریم. با طولانی شدن روند پرداخت تسهیلات ٢٠٠ میلیون تومانی، سرعت ساخت مسکن روستایی کُند شده‌ بود که با آغاز روند پرداخت تسهیلات، سرعت پیشرفت فیزیکی این واحدها افزایش پیدا می‌کند.

رییس بنیاد مسکن با بیان اینکه بزودی افتتاح‌هایی در بحث مسکن شهری خواهیم داشت، ادامه داد: در هفته دولت تعداد مسکن نهضت ملی را به افتتاح رساندیم و تلاش ما بر این است که در دهه فجر هم افتتاح‌های نهضت ملی مسکن ادامه داشته باشد.

نیکزاد درباره تقاضای انباشت در بانک‌ها برای دریافت وام ٢٠٠ میلیون تومانی روستایی اظهار داشت: در حال حاضر ١٩٠ هزار درخواست برای دریافت وام ٢٠٠ میلیون تومانی وجود دارد چراکه ١٩٠ هزار مسکن روستایی که در حال ساخت هستند تسهیلات ١٠٠ میلیون تومانی اول را دریافت کرده‌اند و تقاضای ١٠٠ میلیون تومانی باقیمانده را دارند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.