صفحه اصلی / اسلایدر / رشد ۶۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در ۷ماه امسال
رشد ۶۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در ۷ماه امسال

رشد ۶۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در ۷ماه امسال

کسب و کار نیوز- تهران- ایرنا- رییس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از رشد ۶۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز؛ «مهدی موحدی» اظهار داشت: مجموع درآمدهای مالیات‌های مستقیم و کالا و خدمات در هفت ماه امسال به ۲۷۰ هزار و ۹۰۱ میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۶۶ هزار و ۶۹۹ میلیارد تومان بود با رشد ۶۳ درصدی همراه بود. وی افزود: در قانون بودجه ۱۴۰۱ تا مهرماه، ۲۶۵ هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان مالیات پیش‌بینی شده بود که با افزایش وصول درآمدهای مالیاتی در این بخش شاهد تحقق ۱۰۲ درصدی آن هستیم.

رییس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به وصول درآمدهای مالیاتی از اشخاص حقوقی، گفت: در هفت ماه امسال ۱۱۲ هزار و ۷۲۱ میلیارد تومان مالیات از این بخش وصول شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵۹ هزار و ۹۲۸ میلیارد تومان بود که رشد ۸۸ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد ۴۸ درصدی مالیات بر درآمد

موحدی از رشد ۴۸ درصدی مالیات بر درآمدهای خبر داد و گفت: در این بخش از ابتدای امسال تا مهرماه، ۴۶ هزار و ۵۹۴ میلیارد تومان مالیات وصول شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۱ هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان بوده است رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین مالیات بر ثروت ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد یافته است و مبلغ وصولی در این مدت به ۹ هزار و ۷۴۸ میلیارد تومان رسیده است.رییس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه وصول مالیات‌های مستقیم در هفت ماه امسال رشد ۷۰ درصدی داشته است گفت: وصول مالیات در این بخش به ۱۶۹ هزار و ۶۴ میلیارد تومان رسید.

موحدی بیان داشت: در هفت ماه امسال ۱۰۱ هزار و ۸۳۶ میلیارد تومان مالیات از کالا و خدمات وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۶۷ هزار و ۵۲۴ میلیارد تومان بود، رشد ۵۱ درصدی داشته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.