صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / ۱۰۰ شرکت دانش بنیان به همکاری در حوزه معدن تمایل دارند
۱۰۰ شرکت دانش بنیان به همکاری در حوزه معدن تمایل دارند

۱۰۰ شرکت دانش بنیان به همکاری در حوزه معدن تمایل دارند

کسب و کار نیوز- منصوری نماینده ایمیدرو گفت: از بین ۷۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور، ۱۰۰تا به فعالیت در بخش معادن و صنایع معدنی تمایل دارند.

به گزارش کسب و کار نیوز، سومین رویداد همرسانی دایان با محوریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE با حضور حسین منصوری مجری طرح ایجاد زیست‌بوم نوآوری و فناوری و امیر ولدخانی مدیر بخش ایمنی، بهداشت و محیط زیست ایمیدرو برگزار شد. در این نشست چهار شرکت دانش بنیان محصولات خود را در زمینه تصفیه آب مورد نیاز صنایع و معادن، هشدار و پیشگیری از حوادث معادن و تصفیه هوا معرفی کردند.

منصوری در این همایش گفت: در بخش معادن با مشکل ایده مواجه هستیم و داشتن ایده‌های نو برای حل مشکلات مختلف از چالش‌های ما است. بر اساس معیار جهانی، ۹۸ درصد ایده‌ها رد می‌شوند و به این معناست که از ۱۰۰ ایده تنها دو ایده انتخاب می‌شوند. ۷۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور خلق شده و نزدیک به ۴۵۰ شرکت از طریق همکاری با معاونت علمی ریاست جمهوری شناخته شده است. از این تعداد هم ۱۰۰ شرکت به فعالیت در حوضه معدن و صنایع معدنی هستند.

به گفته منصوری این صد شرکت مورد ارزیابی قرار گرفتند و ۴۰ شرکت در مرحله اول پذیرفته شدند. در نهایت هم ۴ شرکت برگزیده برای حضور در این رویداد انتخاب شدند.

منصوری با اشاره به آمار جهانی تعداد شرکت‌های استارت آپ، انتخاب شدن چهار شرکت را نگران کننده می‌داند و معتقد است که این تعداد باید افزایش پیدا کند. او گفت: ۵۹ درصد از شرکت‌های دانش بنیان نیاز به توسعه بازار دارند، ۲۸ درصد با مشکلات تامین مالی روبرو هستند و باقی مشکلات نیز به منابع انسانی مربوط می‌شود.

در ادامه با معرفی محصول دو شرکت دانش بنیان، بهرام شکوری رئیس کمیسیون معادن و صنایع اتاق بازرگانی، صادرات این محصولات را در صورت داشتن کیفیت لازم و صرفه اقتصادی ممکن دانست و اعلام کرد که از طریق پیگیری این موضوع در اتاق‌های مشترک بازرگانی می‌توان آن را به سرانجام رساند.

امیر ولدخانی گفت: در HSE تلاش کردیم سلامت کارمندان، کارگران، حفظ محیط زیست و ارتقا معدن را ایجاد کنیم و برای ارتقای بهره وری تلاش کنیم. ما نیازمند پیدا کردن روش‌های جدید برای پیشبینی و شناسایی خطرات هستیم. به همین منظور باید زمینه ورود فناوری به بخش معادن فراهم شود.

در ادامه روی صبحت امیرخانه با شرکت‌های دانش بنیان بود و گفت: دانش بنیان‌ها باید به تصویر درست و واقعی از معدن و صنایع برسند و تفاوت بین تونل و انفجارات معدنی را تشخیص دهند.

او همچنین در خصوص تعداد شرکت‌های برگزیده گفت: در این رویداد چهار شرکت برگزیده شده اند و این مسئله به این دلیل است که باید از رعایت استاندارد‌ها اطمینان حاصل کنیم تا شاهد مشکلات بیشتری در این زمینه نباشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.