صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / تاکید وزیر کار به هدایت سرمایه‌های خرد و خانوادگی به سمت تولید
تاکید وزیر کار به هدایت سرمایه‌های خرد و خانوادگی به سمت تولید

تاکید وزیر کار به هدایت سرمایه‌های خرد و خانوادگی به سمت تولید

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از تخصیص منابع برای ایجاد اشتغال به استان‌ها و طرح‌های منطقه‌ای خبر داد و تاکید کرد که منابع خرد و سرمایه‌های خانوادگی باید به سمت تولید حرکت کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، طرح زیست بوم ملی اشتغال یکی از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در راستای برنامه اشتغال دولت سیزدهم و به منظور کاهش نرخ بیکاری و گسترش اشتغال و کارآفرینی در کشور دنبال می‌شود.

برابر گزارش‌ها تاکنون بیش از ۷۰ دستگاه دولتی و مردمی در این طرح جانمایی شده و بیش از ۱۸۰ رده شغلی در حال پیگیری فعالیت‌ها و فرایندهای لازم در این حوزه هستند.

در زیست بوم ملی اشتغال،‌ با هدایت، کمک و حمایت بخش دولتی، جریان‌های مردمی، کارگران، کارفرمایان و کارآفرینان ایفای نقش می‌کنند. در حال حاضر یکی از حلقه‌های مفقود شده در حوزه اشتغال، عنصر مهارت آموزی است؛ از این رو وزارت کار در چارچوب زیست بوم ملی اشتغال، جایگاه ویژه‌ای برای مهارت درنظر گرفته است.

به اعتقاد کارشناسان، زیست بوم ملی اشتغال بستری است که هماهنگی تمام اجزای مرتبط با اشتغال را بر عهده دارد و در آن، مشاغل متناسب با مزیت های ملی، محلی و منطقه ای و تولیدات با اشتغالزایی بیشتر دیده شده است.

سیدصولت مرتضوی – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر اخیر خود به مشهد مقدس که به منظور شرکت در نشست سراسری زیست‌بوم ملی اشتغال با هدف تبیین برنامه اشتغالزای دولت سیزدهم صورت گرفت، به وظیفه حاکمیت برای بسترسازی ایجاد اشتغال در کشور اشاره کرد و گفت: در قانون اساسی و در اسناد بالادستی نظام و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، اشتغال از مهمترین وظایف دولت‌ها عنوان شده است.

تاکید وزیر کار به هدایت سرمایه‌های خرد و خانوادگی به سمت تولید

وی با تأکید بر اینکه در کشور بهره‌وری حداکثری از منابع و ظرفیت‌های طبیعی صورت نمی‌گیرد، گفت: با دستور ریاست جمهوری، منابع خوبی برای ایجاد اشتغال به استان‌ها و طرح‌های منطقه‌ای تخصیص خواهد یافت.

وزیر کار تاکید کرد که منابع خرد و سرمایه‌های خانوادگی باید به سمت تولید حرکت کند و فرهنگ وقف و راه اندازی قرض الحسنه‌ها در زمینه اشتغال گسترش یابد.

آنطور که مرتضوی گفته در حال حاضر سوله‌های بزرگی در کشور وجود دارد که به دلیل چالش‌های مالی و نبود دانش در عرصه تولید تعطیل شده‌اند، در حالی که می توان از ظرفیت آنها برای طرح‌های اشتغال آفرین بهره برد.

زیست‌بوم اشتغال با اتکا به پنج عامل آموزش، ترویج، اطلاع‌رسانی، شناسایی و مشاوره به دنبال تأثیرگذاری مثبت بر تولید و اشتغال در کشور است، از این متناسب با شرایط جغرافیایی و قابلیت‌های هر منطقه تعریف شده است.

به گزارش ایسنا، هدف الگوی زیست‌بوم ملی اشتغال که در نخستین جلسه شورای عالی اشتغال دولت سیزدهم رونمایی شد، تحقق هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون شغل در سال است.در این الگو، عموم مردم از کارگر تا فارغ التحصیل دانشگاهی در تولید و اشتغال مسئولیت دارند و باید از حداقل مهارت برخوردار باشند.

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.