صفحه اصلی / اسلایدر / نرخ بیکاری جوانان ۲.۷ درصد کاهش یافت
نرخ بیکاری جوانان ۲.۷ درصد کاهش یافت

نرخ بیکاری جوانان ۲.۷ درصد کاهش یافت

کسب و کار نیوز- مطابق آمارها سهم جمعیت شاغل از بین فارغ التحصیلان آموزش عالی از کل شاغلان ۲۶.۶درصد بوده است، این سهم در تابستان امسال نسبت به فاصله مشابه سال قبل ۱.۳درصد افزایش داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز، مطابق آمار ارائه‌شده از سوی مرکز آمار ایران از تابستان ۱۴۰۱ نرخ بیکاری جوانان ١۵ تا ٢۴ ساله حاکی از آن است که ٢٣ درصد از فعالان این گروه سنی در تابستان ۱۴۰۱ بیکار بوده‌اند. بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (تابستان ۱۴۰۰) ٢.٧ درصد کاهش یافته است.

بررسی نرخ بیکاری گروه سنی ١٨ تا ٣۵ ساله نیز نشان می‌دهد که در تابستان ۱۴۰۱، ١۶,٢ درصد از جمعیت فعال این گروه سنی بیکار بوده‌اند، این در حالی است که تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد این نرخ نسبت به تابستان ۱۴۰۰، به‌میزان ١.۴ درصد کاهش یافته است.

یکی از نکات مهم و مد نظر در آمارهای مرکز آمار ایران در تابستان ۱۴۰۱ سهم جمعیت شاغل فارغ‌التحصیلان آموزش عالی از کل شاغلان ۲۶.۶ درصد بوده است. این سهم بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بالاتر است. بررسی تغییرات این شاخص نشان می‌دهد که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱.۳ درصد افزایش داشته است.

در بهار ۱۴۰۱ سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیلان آموزش عالی از کل بیکاران ۳۹.۷ درصد بوده است. این سهم در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بالاتر است، بررسی تغییرات نشان می‌دهد که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۰.۶ درصد کاهش یافته است.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.