صفحه اصلی / اسلایدر / تخلیه و بارگیری ۱۱.۶ میلون تن کالا در بنادر طی مهر ۱۴۰۱
تخلیه و بارگیری ۱۱.۶ میلون تن کالا در بنادر طی مهر ۱۴۰۱

تخلیه و بارگیری ۱۱.۶ میلون تن کالا در بنادر طی مهر ۱۴۰۱

کسب و کار نیوز- بررسی آمار سازمان بنادر و دریانوردی حاکی است، در مهرماه امسال ۱۱.۶ میلیون تن انواع کالا در بنادر شمالی و جنوبی کشور تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی در مهرماه امسال در بنادر شمالی و جنوبی ۱۱ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۶۸۲ تن انواع کالا تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته است.

در مهرماه سال قبل ۱۲ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۱۸۰ تن کالا در ۲۰ بندر شمالی و جنوبی کشور تخلیه و بارگیری شده بود. بر این اساس در ماه گذشته ۲ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۵۶۵ تن کالای اساسی در بنادر تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مهرماه سال گذشته ۱۱.۳ درصد کاهش یافته است.تخلیه و بارگیری در بخش کالای فلزی، ساختمانی و مواد معدنی، ماشین‌آلات، وسایل نقلیه، کود و مواد شیمیایی و منسوجات چرم به ترتیب بالغ بر ۷۲۴ هزار و ۹۲۶ تن، ۲ میلیون و ۱۲ هزار و ۴۴۰ تن، ۵۸ هزار و ۸۴۵ تن، ۵۵۹ هزار و ۷۰۱ تن و ۱۲۴ هزار و ۱۲۸ تن بوده است.

در بخش خرده بار و متفرقه تخلیه و بارگیری با رشد منفی ۱۲.۶ درصد به ۵۳۴ هزار و ۱۴۳ تن رسیده است. همچنین یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۸۸۰ تن کالای کانتینری تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مهرماه سال گذشته ۲۸.۴ درصد کاهش یافته است. در بخش فرآورده‌های نفتی نیز ۳ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۵۳ تن تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مهر سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۴.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.