صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / چرا الکامپ دوباره به تعویق افتاد؟
چرا الکامپ دوباره به تعویق افتاد؟

چرا الکامپ دوباره به تعویق افتاد؟

سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور دلیل تعویق زمان برگزاری نمایشگاه الکامپ ۲۶ را انصراف تعدادی از شرکت‌ها طی هفته‌های اخیر و شرایط موجود اعلام کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، با شیوع کرونا در جهان و ورود آن به ایران از اسفندماه سال ۱۳۹۸، بسیاری از نمایشگاه‌ها به تعویق افتاده و برخی لغو شدند. بیست‌وششمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)  نیز ابتدا مقرر بود سال ۱۳۹۹ برگزار شود اما چندین بار به دلیل کرونا به تعویق افتاد و البته الکام‌استارز (بخشی از الکامپ با حضور استارت‌آپ‌ها)  در بهمن‌ماه ۱۳۹۹ به‌صورت آنلاین برگزار شد. پس از آن نیز مقرر بود الکامپ ۲۶ در تیرماه و پس از آن در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ برگزار شود که باز هم به‌دلیل وضعیت کرونایی لغو شد.

پس از آن، در ابتدای تیرماه سال جاری اعلام شد که مقرر شده نمایشگاه الکامپ از ۱۰ تا ۱۳ مردادماه تشکیل شود؛ هرچند مقرر شده بود سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران به‌عنوان سازمان برگزارکننده الکامپ، این رویداد را با رعایت تمام شعائر مذهبی ایام محرم در موعد مقرر برگزار کند،  اما این تاریخ نیز به دلیل همزمانی با دهه اول ماه محرم، با مخالفت‌هایی روبه رو بود؛ از این رو ستاد اجرایی الکامپ  اعلام کرد با توجه به اعلام شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تهران، بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ در تاریخ جدید خود از  ۱۹ تا ۲۲ آبان برگزار می‌شود.

اما به تازگی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با صدور اطلاعیه‌ای، از تعویق دوباره زمان برگزاری نمایشگاه الکامپ خبر داد.

طبق این گزارش در این اطلاعیه اعلام شده، با تصمیم شورای مرکزی این سازمان و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مربوطه، مقرر شده بود پس از دو سال وقفه ناشی از شرایط کرونایی کشور، بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک، در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در تهران برگزار شود. این مصوبه تیرماه سازمان نصر کشور، با پیگیری و برنامه‌ریزی نصر استان تهران برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر الکامپ، منجر به استقبال چشمگیر اعضاء سازمان در تهران و دیگر استان‌های کشور شد و تعداد قابل توجهی از آنها آمادگی خود برای حضور در بزرگترین جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را اعلام و ثبت‌نام را نهایی کردند. با این وجود، به دلیل انصراف تعدادی از شرکت‌ها طی هفته‌های اخیر و طبق اعلام پیمانکار برگزار کننده نمایشگاه، با شرایط موجود امکان برگزاری الکامپ ۲۶ وجود ندارد.

شایان ذکر است تصمیم‌گیری درباره زمان آتی برگزاری نمایشگاه نیز منوط به دریافت نظرات اعضای صنف و بررسی زمان مناسب خواهد بود که متعاقبا اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

جزییات ارسال در دیجی‌کالا/یک سفارش، چند هزینه ارسال

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی در یک خرید اینترنتی چند کالا سفارش می‌دهید، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.