صفحه اصلی / اسلایدر / حجم عمده فولاد تولیدی صرف مصارف داخلی می‌شود نه صادرات
حجم عمده فولاد تولیدی صرف مصارف داخلی می‌شود نه صادرات

حجم عمده فولاد تولیدی صرف مصارف داخلی می‌شود نه صادرات

کسب و کار نیوز- طبق آمار، در مجموع نیمه نخست امسال، همگام با افزایش تولید فولاد، بخش قابل توجه این تولید صرف مصارف داخلی شده و بخش کمتری به صادرات اختصاص یافته است. بر این اساس میزان آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۳ تا ۳۱ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه بالغ بر ۵۳ میلیون تن از انواع اقلام فولادی در کشور تولید شده است که از این میزان حدود شش میلیون تن صادر و باقی (بالغ بر ۴۸ میلیون و ۱۰۰ تن) صرف مصارف داخلی شده است. بر این اساس مصرف ظاهری فولاد کشور در این مدت نسبت به شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ رشد ۱۳ تا ۳۱ درصدی داشته است.

طی نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۱، پنج میلیون و ۷۹۰ هزار تن مقاطع طویل فولادی تولید شده که چهار میلیون و ۵۷۲ هزار تن در داخل مصرف شده که نسبت به مصرف ظاهری آن در مدت مشابه سال گذشته معادل چهار میلیون و ۵۲ هزار تن، ۱۳ درصد بیشتر شده است.

پس از آن از در مجموع چهار میلیون و ۵۲۷ هزار تن مقاطع تخت فولادی تولید شده که چهار میلیون و ۵۲۱ هزار تن آن صادر شده است. میزان مصرف این مقاطع نسبت به سال گذشته که سه میلیون و ۹۵۹ هزار تن بوده است، ۱۴درصد بیشتر شده است. در مدت مذکور سال جاری، تولید محصولات فولادی ۱۰ میلیون و ۳۱۷ هزار تن ثبت شده که ۹ میلیون و ۲۴۵ هزار تن آن به مصرف داخلی اختصاص یافته است و بدین ترتیب نسبت به مصرف ظاهری آن در شش ماه نخست سال ۱۴۰۰ که هشت میلیون و ۷۳ هزار تن بوده، ۱۵ درصد افزایش مصرف را رقم زده است.

از ۱۷ میلیون و ۶۹۲ هزار تن هزار تن آهن اسفنجی تولید شده در نیمه ابتدایی ۱۴۰۱ با رشد ۲۳ درصدی نسبت به مصرف آن در مدت مشابه سال گذشته (۱۴ میلیون و ۱۱۴ هزار تن) به ۱۷ میلیون و ۳۸۰ هزار تن برای مصراف داخلی رسیده است. همچنین رشد مصرف شمش فولاد (فولاد میانی) نیز ۳۱ درصدی ثبت شده است؛ در مجموع شش ماهه سال ١۴٠۱ قریب به ۱۵ میلیون و ۳۹۵ هزار تن آهن اسفنجی تولید شده که ۱۲ میلیون و ۴۵۲ هزار تن صرف مصارف داخلی شده است. میزان مصرف ظاهری این محصول معدنی در مدت مشابه سال گذشته ۹ میلیون و ۵۰۲ هزار تن ثبت شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.