صفحه اصلی / اسلایدر / فروش ۷۶ خودرو مزایده ای ۴۲ درصد بالاتر از قیمت پایه/ پورشه ماکان ۱۰ میلیارد تومان فروش رفت
فروش ۷۶ خودرو مزایده ای ۴۲ درصد بالاتر از قیمت پایه/ پورشه ماکان ۱۰ میلیارد تومان فروش رفت

فروش ۷۶ خودرو مزایده ای ۴۲ درصد بالاتر از قیمت پایه/ پورشه ماکان ۱۰ میلیارد تومان فروش رفت

کسب و کار نیوز- براساس اعلام سازمان اموال تملیکی مجموع ۷۶ خودرو خارجی که در مزایده دوم این سازمان قرار گرفته بودند و ارزش کارشناسی آنها ۳۰۱ میلیارد تومان تعیین شده بود، با احتساب مالیات ارزش افزوده، ۴۲۸ میلیارد تومان به فروش رسیدند.

به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به اطلاعات بازگشایی مربوط به فروش ۷۶ خودرو خارجی که در مزایده فوق‌العاده شماره ۵۶۶ اموال تملیکی قرار گرفته بودند، در مجموع این تعداد خودرو ۳۹۳ میلیارد تومان به فروش رسیدند.با توجه به ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده(حدود ۳۵ میلیارد تومان) که خریداران باید بپردازند، مجموع مبلغ پرداختی به دولت به ۴۲۸ میلیارد تومان خواهد رسید.

گفتنی است، ارزش کارشناسی این ۷۶ خودرو، ۳۰۱ میلیارد تومان تعیین شده بود. با توجه به این موضوع شاهد رشد حدود ۴۲ درصدی ارزش فروش نسبت به قیمت پایه بودیم. میانگین قیمت فروش هر خودرو نیز ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است. بالاترین قیمت پیشنهادی در این مزایده مربوط به پورشه ماکان به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است. کمترین قیمت برنده نیز مربوط به خودرو سراتو با قیمت یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون بوده است.

در این مزایده دو خودرو قیمت نامتعارف داشتند که براساس قانون ودیعه آنها ضبط خواهد شد و این دو خودرو به همراه سایر خودروهایی که برندگان مبلغ مربوط به آنها را تکمیل نکنند در مزایده بعدی قرار خواهند گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش سهم درآمدهای پایدار به ۵۲ درصد/ ضمانت بانکی جایگزین مالیات تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز ، سخنگوی اقتصادی گفت: دلیل تاخیر نهایی شدن قانون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.