صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / بلیت‌ پروازهای جام جهانی دو هفته دیگر فروش می‌رود/بلیت ۹۰ میلیونی نخرید
بلیت‌ پروازهای جام جهانی دو هفته دیگر فروش می‌رود/بلیت ۹۰ میلیونی نخرید

بلیت‌ پروازهای جام جهانی دو هفته دیگر فروش می‌رود/بلیت ۹۰ میلیونی نخرید

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که مردم بلیت‌های حمل و نقل جام‌جهانی را با قیمت ۹۰ و ۱۰۰ میلیون نخرند و بلیت‌ها با قیمت بسیار ارزان‌تر، دو هفته قبل از شروع جام جهانی در سایت مربوطه توسط سازمان هواپیمایی قرار می‌گیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، رستم قاسمی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۴۱۳ دستگاه ناوگان تولید داخل و بازسازی‌شده به شبکه ریلی، در پاسخ به ایسنا درباره توافق با قطر برای بازی‌های جام‌جهانی اظهار کرد: روز گذشته با مسئولان قطری جلسه خوبی درباره حضور ایرانیان در جام جهانی داشتیم. ما از هر فرودگاه کشور می‌توانیم به دوحه پرواز داشته باشیم، به‌خصوص از کیش که مسافران می‌توانند به کیش رفته و هواپیمای شاتل بین کیش و دوحه‌ برقرار خواهیم کرد که مسافران و تماشاچیان بتوانند بازی را تماشا کنند و شب به کیش برگردند و به دلیل گرانی هتل‌های قطر می‌توانند در هر یک از شهرهای ایران اقامت داشته باشند.

وی‌ ادامه داد: شنیده شده که بلیت‌هایی با قیمت ۹۰ و ۱۰۰ میلیون به فروش می‌رسد، تاکید می‌کنم که این بلیت‌ها را نخرند. ما توافق کردیم و بلیت‌ها بسیار ارزان است و دو هفته قبل از شروع جام جهانی در سایت مربوطه توسط سازمان هواپیمایی و قطرایرلاین قرار می‌گیرد و قیمت آن هم همان زمان مشخص می‌شود.

تلاش برای تکمیل خط آهن شلمچه-بصره با عراق

وزیر راه و شهرسازی درباره تکمیل خط آهن شلمچه بصره برای برقراری خط مستقیم از تهران به کربلا توضیح داد: پیش از این توافقاتی با کشور عراق صورت گرفته بود، اما ما اختلافات ارضی در منطقه شملچه داشتیم و متغیرهای مورد نظری که بین ما و عراقی‌ها بود مورد بررسی قرار گرفت. البته با توجه به اینکه مدتی در این کشور دولت وجود نداشت، امیدواریم که با دولت جدید در این زمینه به توافق برسیم.

قاسمی درباره تعداد لوکوموتیوهای مورد نیاز در کشور و تامین واگن‌های مسافری، توضیح داد: توسط شرکت راه‌آهن با سازندگان مختلف کشور در حال مذاکره هستیم، البته بخشی هم باید وارد شود. ما طرحی برای توسعه حمل و نقل ریلی کشور داریم که بخش زیادی از لوکوموتیوها در داخل ساخته می‌شود و محدودیتی برای ساخت واگن در داخل نداریم که اگر این پروژه به مرحله نهایی برسد، موضوع حمل‌ونقل کشور ظرف سه سال حل می‌شود.

وی درباره راه‌آهن ایران به چین نیز بیان کرد: در سفری که اخیرا داشتیم، توافق‌نامه شش‌جانبه‌ای را که چینی ها هم بخشی از آن هستند امضا کردیم که قطارهای چینی بتوانند از طریق ایران به کشورهایی مانند ترکیه سفر کنند.

توسعه بدون حمل‌ونقل اتفاق نمی‌افتد

وزیر راه و شهرسازی همچنین در این مراسم با بیان اینکه حمل‌ونقل اساس پیشرفت در کشور است، گفت: واردات و صادرات بدون حمل‌ونقل انجام نمی‌شود، بنابراین توسعه بدون این حوزه صورت نمی‌گیرد. بعضی کشورها در دنیا به آبهای آزاد راه ندارند و به لحاظ ژئوپلیتیکی مشکل دارند، اما ایران در بهترین ژئوپلتیک منطقه جهانی به لحاظ توسعه حمل‌ونقل قرار دارد.  شاید در گذشته دور حمل‌ونقل اهمیت امروز را نداشت، اما امروز حمل‌ونقل از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه است.

قاسمی ادامه داد: ما در سال‌های گذشته با بسیاری از کشورهای همسایه رابطه نداشتیم، اما در یک سال گذشته با بسیاری از این کشورها رابطه برقرار کردیم؛ ترکمنستان و آذربایجان از جمله این کشورها هستند که به‌عنوان گلوگاه ترانزیتی رابطه‌ای با ایران نداشتند اما با برگزاری جلسات متعدد و حضور در مراسم‌های مختلف امروز کشورهای منطقه ایران را به عنوان مرجع ترانزیت قبول دارند. همچنین در اجلاس شانگهای توافقات دو، سه و چندجانبه‌ای با کشورهای منطقه داشتیم و بر اساس این توافقات ایران مبنای ترانزیت منطقه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه  بیان اینکه در بخش ترانزیت عقب‌ماندگی جدی داریم، گفت: بر اساس گزارش‌ها بیش از ۱۰۰ میلیون تن بار ترانزیتی در منطقه وجود دارد که حجم بسیار زیادی از آن بار می‌تواند از مسیر ایران عبور کند و همچنین توسط راه‌آهن که از ایمن‌ترین مسیرهاست انجام شود.  این حجم باری که در منطقه جابه‌جا می‌شود، نیازمند کار گسترده در حوزه ریلی است؛ کما اینکه سال گذشته حدود چهار میلیون تن بار در این حوزه جابه‌جا شده، اما برای امسال و طی توافق با روس‌ها، متعهد شده‌ایم ۱۹ میلیون تن بار ترانزیتی این کشور را حمل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره کریدورهای ایران اظهار کرد: ما در کشور چهار کریدور ریلی شمال-جنوب ازجمله چابهار، اینچه‌برون، رشت‌آستارا و همچنین کریدورهای شرق به غرب و چهار کریدور جاده‌ای شمال به جنوب ازجمله چابهار به سرخس داریم  و چابهار به بندر امام خمینی و جلفا را داریم که سرمایه عظیمی در ترانزیت به حساب می‌آید.

قاسمی با بیان اینکه کریدورهای ایران ناقص است، گفت: اگرچه در ایران ۱۴ هزار کیلومتر راه‌آهن داریم، اما کریدورهای اساسی ما از جمله چابهار و رشت‌-آستارا هنوز به‌صورت کامل وصل نشده است. برای اینکه بتوانیم در حوزه حمل‌ونقل کشور تغییر زیادی ایجاد کنیم،  برای مجموعه ترازنیتی کشور برنامه‌ریزی مفصلی انجام داده‌ایم و در راستای تغییر بنیادی در حوزه ترانزیت، طرح توسعه ترانزیت کشور تدوین شده که در تاریخ ایران بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه مصوبات این طرح اخذ شده، اظهار کرد: ظرف چند روز آینده اگر مشکل و مانعی در کشور پیش نیاید دهها پیمانکار به‌صورت همزمان فعالیت خود را در حوزه زیرساخت‌های ترانزیتی آغاز می‌کنند. همچنین با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای واگذاری پایانه‌های بار توافق کرده‌ایم و در این راستا اخیرا با وزیر حمل و نقل قطر توافقنامه‌ای امضا کردیم.

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.