صفحه اصلی / اسلایدر / نرخ بازگشت ارز حاصل از صادرات به ۸۵ درصد رسید
نرخ بازگشت ارز حاصل از صادرات به ۸۵ درصد رسید

نرخ بازگشت ارز حاصل از صادرات به ۸۵ درصد رسید

کسب و کار نیوز- رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: در زمان حاضر نرخ بازگشت ارز حاصل از صادرات در کشور به ۸۵درصد رسیده و آمار بسیار خوبی است اما انتظار بر این است که این نرخ به‌زودی زود به ۱۰۰درصد برسد.

به گزارش کسب و کار نیوز، علی صالح‌آبادی با بیان این‌که بانک مرکزی به‌صورت تمام‌قد و به‌معنای واقعی از توسعه صادرات در کشور حمایت خواهد کرد، گفت: صادرات در همه جای دنیا به‌خصوص در ایران اسلامی مهم و بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه با یادآوری اینکه کالایی که به دنیا صادر می شود حداقل باید دو ویژگی داشته باشد، اظهار داشت: نخست اینکه باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا بتواند با سایر کالاهای رقیب در سطح بازارهای دنیا رقابت کند و همین‌طور از نظر قیمت باید به‌گونه‌ای باشد که دنیا کالا را به همان قیمت بخرد.

رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: کالاهای صادراتی هم به‌لحاظ کیفیت و هم به‌لحاظ قیمت باید رقابت‌پذیر باشند. وی افزود: کشور نه‌تنها به ارز حاصل از صادرات نیاز دارد بلکه کالایی که روی ریل صادرات قرار می‌گیرد به‌دلیل داشتن مزیت کیفیتی و قیمتی باعث می‌شود در سطح بازارهای جهانی و حتی در داخل از مزیت برخوردار باشد.

صالح‌آبادی با تأکید بر اینکه توسعه صادرات برای بانک مرکزی نیز بسیار مهم است، ابراز کرد: این نهاد پولی و مالی هرگونه مشوقی را که در حوزه صادرات کشور لازم باشد در اختیار صادرکنندگان و فعالان این حوزه قرار خواهد داد.

وی ضمن اشاره به دایر بودن میز خدمت در بانک مرکزی برای صادرات اضافه کرد: حوزه‌هایی که صادرات قابل قبول و همین‌طور ارزآوری خوبی برای کشور دارند میز مشخصی در این بانک برای آنان در نظر گرفته شده است. رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: خوشبختانه تعامل و همکاری بسیار خوبی بین بانک مرکزی و صادرکنندگان، اتحادیه‌ها و انجمن‌های مربوط به صادرات در کشور وجود دارد ازاین‌رو مسائل و مشکلات آنان همواره دنبال می‌شود و در ضمن مشوق‌های لازم در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: به‌طورکلی در حوزه تأمین مالی نیز صادرکنندگان و افراد و شرکت‌هایی که نقش آنان در صادرات کشور نقش مهمی است به‌طور حتم می‌توانند از تسهیلات بهتر و بیشتر شبکه بانکی استفاده کنند.

صالح‌آبادی همچنین در خصوص برگشت ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان به کشور نیز اظهار داشت: خوشبختانه روند به‌سمت مثبت و بهبود بوده است. وی یادآور شد: در زمان حاضر نرخ بازگشت ارز حاصل از صادرات در کشور به ۸۵ درصد رسیده و آمار بسیار خوبی است اما انتظار بر این است که این نرخ به‌زودی زود به ۱۰۰ درصد برسد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.