صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / یک‌هفتم شرکت‌های دانش‌بنیان معاف از مالیات‌ها هستند/تولید‌کننده گز، محصول دانش بنیان داشت
یک‌هفتم شرکت‌های دانش‌بنیان معاف از مالیات‌ها هستند/تولید‌کننده گز، محصول دانش بنیان داشت

یک‌هفتم شرکت‌های دانش‌بنیان معاف از مالیات‌ها هستند/تولید‌کننده گز، محصول دانش بنیان داشت

کسب و کار نیوز- دستیار معاون علمی رییس جمهوری اظهار داشت: در ارزیابی‌ شرکت‌های دانش‌بنیان سختگیرانه عمل می‌کنیم و هر شرکتی نمی‌تواند در یک دسته قرار بگیرد و یک شرکت دانش بنیان مشمول تمام مشوق‌ها نمی‌شود به طوریکه از ٧ هزار و ۵٠٠ شرکت دانش‌بنیان تنها کمتر از هزار و ۵٠٠ مشمول معافیت‌های مالیاتی شده‌اند یعنی یک هفتم شرکت‌ها معاف از مالیات‌ها هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز، علیرضا دلیری درباره انتقاد برخی از دستگاه‌ها از ورود شرکت‌های بی‌ارتباط مانند یک تولیدکننده گز با حوزه دانش‌بنیان به این مجموعه و درخواست مشوق‌های در نظر گرفته شده، اظهار داشت: ابتدا باید بگویم که آن شرکت تولیدکننده گز واقعا دانش بنیان بود. باید توجه داشته باشیم از بین چندین محصول یک شرکت تنها یک محصول متفاوت آن می‌تواند دانش بنیان باشد. تصور اشتباهی وجود دارد مبنی بر اینکه باید تمام محصولات یک شرکت دانش بنیان باشد تا در دسته این شرکت‌ها و مجموعه‌ها قرار بگیرند اما شرکت‌ها با یک محصول دانش بنیان هم در این مجموعه قرار می‌گیرند.

وی افزود: در این روند تنها آن محصولی که دانش بنیان است و بخشی از آن شرکت که تولیدکننده آن محصول است مشمول معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌ها می‌شوند. یک شرکت مرتبط با مواد غذایی می‌تواند یک سامانه و پلتفرم دانش بنیانی تولید کند و در جمع این شرکت‌ها قرار بگیرد.

دستیار معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: شرکت تولید‌کننده گز هم محصول دانش بنیان داشت اما از آنجایی که فعالیت‌های دانش بنیان آن پایداری نداشت، مجوز دانش بنیان این شرکت تمدید نشد. مجوزهای شرکت‌های دانش‌بنیان یک ساله و دو ساله است و به محض قطع یا پایان فعالیت شرکت‌ها در این حوزه‌، مجوز آنها تمدید نمی‌شود.

دلیری تاکید کرد: در ارزیابی‌ شرکت‌های دانش‌بنیان سختگیرانه عمل می‌کنیم و هر شرکتی نمی‌تواند در یک دسته قرار بگیرد و یک شرکت دانش بنیان مشمول تمام مشوق‌ها نمی‌شود به طوریکه از ٧ هزار و ۵٠٠ شرکت دانش‌بنیان تنها کمتر از هزار و ۵٠٠ مشمول معافیت‌های مالیاتی شده‌اند یعنی یک هفتم شرکت‌ها معاف از مالیات‌ها هستند.

وی درباره صادرات و ارزآوری شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در این بخش باید بدانیم که عمده تولیدات و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات است و تبادلات و فروش آنها تحت وب انجام می‌شود و از آنجایی که روند فروش آنها از طریق گمرک نیست، تهیه آمار صادرات پیچیده تر است اما میزان صادرات تولیدات شرکت‌های دانش بنیان رو به رشد بوده‌است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.