صفحه اصلی / اسلایدر / مجلس رای اعتماد داد/”صولت مرتضوی” وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد
مجلس رای اعتماد داد/”صولت مرتضوی” وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد

مجلس رای اعتماد داد/”صولت مرتضوی” وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد

کسب و کار نیوز- نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز به بررسی صلاحیت سیدصولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداختند و در نهایت با ۱۷۶ رای موافق به او اعتماد کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز، نامه رئیس جمهور برای معرفی سیدصولت مرتضوی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز یکشنبه ۲۴ مهر در مجلس قرائت شد.

پیش از این محمدهادی زاهدی‌وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی  به مجلس معرفی شده بود که صلاحیت وی در جلسه ۱۲ مهر بررسی شد اما وی موفق به اخذ رأی اعتماد از مجلس نشد.

در جلسه امروز مجلس که با دستور بررسی صلاحیت سیدصولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، جمعی از اعضای کابینه از جمله محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری، سیدمسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهوری، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری در صحن مجلس حضور یافتند که رییس مجلس به آنها خیر مقدم گفت.

در ابتدای جلسه، سخنگویان کمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت و آموزش مجلس گزارش بررسی‌های انجام شده توسط این کمیسیون‌ها درباره صلاحیت سیدصولت مرتضوی را قرائت و موافقت خود را با گزینه پینشهادی اعلام کردند.

سپس مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی کار به بیان نظرات خود درباره صولت مرتضوی پرداختند.

 

طغیانی: صولت مرتضوی هیچ مقاله و کتابی ندارد

مهدی طغیانی نماینده اصفهان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مخالفت با وزیر پیشهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: آقای صولت مرتضوی فردی باشخصیت و دوست‌داشتنی است اما بررسی کارنامه ایشان نشان می‌دهد که وی توانمندی تحول‌گرایی و صلاحیت لازم برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ندارد.

دهمرده: مرتضوی تناسبی با وزارت کار ندارد

حبیب الله دهمرده نماینده زابل در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که شکی در خوب بودن آقای مرتضوی وجود ندارد اما او برای وزارت کار تناسبی ندارد.

امینی: صولت مرتضوی انگیزه کافی برای کاهش آلام طبقات آسیب‌پذیر جامعه را دارد

سید حمزه امینی نماینده هشترود و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه «وزارت تکاور بیشتر نیاز به مدیر دارد نه به تخصص و آقای مرتضوی یک مدیر لایق و شایسته است»، گفت: آقای مرتضوی در پیشگاه نمایندگان مردم قدردان و نجیب کشور قول داده است که اصلاحات واقعی را در وزارت عریض و طویل تکاور انجام دهد.

سعیدی: صولت مرتضوی مدیری راهبردی است

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیازمند مدیر راهبردی هستیم و مرتضوی وزیری راهبردی است.

ایزدخواه: نگرانم که لابی‌گری و رفیق‌بازی بر وزارت کار حاکم شود

روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بنده با توجه به تحقیقاتی که از اطرافیان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مسئولیت‌های مختلف داشته‌ام سربسته می‌گویم از چیزهایی که شنیدم نگرانم رفیق‌بازی و لابی‌گری بر این وزارتخانه حاکم شود.

سرگزی: حضور پیدا نکردن رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد مرتضوی شائبه ایجاد کرده است

محمد سرگزی نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از حضور پیدا نکردن رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد به مرتضوی انتقاد کرد و گفت: این شایبه به وجود آمده که عدم حضور رئیس جمهور برای بررسی صلاحیت آقای مرتضوی به این دلیل است که ایشان مورد پذیرش جدی رئیس جمهور نبوده است.

دهنوی: صولت مرتضوی سطوح مدیریتی را پله به پله طی کرده است

سیدمحسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی را مدیری دانست که پله به پله رشد کرده و سطوح مختلف مدیریتی را تجربه کرده است.

بامیری: صولت مرتضوی دارای سابقه مدیریتی طولانی و همه جانبه است

حسین بامیری عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها و نماینده لردگان در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره با سوابق صولت مرتضوی گفت: این وزارتخانه مدیری می‌خواهد که هماهنگ کننده باشد و تشریک مساعی و هم‌افزایی کند و چه کسی بهتر از  مرتضوی که همه سیکل فرایند مباحث اداری و تجربی را طی کرده است.

پس از اظهارات موافقان و مخالفان، سیدصولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دفاع از خود و برنامه‌هایش برای تصدی وزارت کار پرداخت.

مرتضوی گفت: رویکرد ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عدالت محوری بوده و عدالت در تمام ماموریت‌ها و برنامه‌های وزارتخانه در اولویت قرار دارد.

در پایان نیز از نمایندگان رای گیری شد که با ۱۷۶ رای موافق، ۶۴ رای مخالف، ۱۳ رای ممتنع و ۵ رای باطله از مجموع ۲۵۸ آرای ماخوذه به سیدصولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتماد کردند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.