صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / کدام خودروهای خارجی از امروز به مزایده می‌روند؟
کدام خودروهای خارجی از امروز به مزایده می‌روند؟

کدام خودروهای خارجی از امروز به مزایده می‌روند؟

مزایده بیش از ۷۰ دستگاه خودرو از میان ۱۰۴۰ خودرو که در دور نخست مزایده خودروهای خارجی رسوبی به فروش نرفت از ۸ صیح امروز آغاز شده است و شامل خودروهای مختلفی از جمله پورشه، بی ام و، سراتو، لکسوس، هیوندای و... می‌شود.

به گزارش ایسنا، دور دوم مزایده خودروهای خارجی رسوبی از امروز از طریق سامانه ستاد الکترونیک دولت آغاز شده است. فرایند این مزایده تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه (اول آبان) ادامه دارد و متقاضیان برای دریافت اطلاعات فهرست خودروها، شرایط مزایده و ارائه پیشنهاد به وبگاه مزایده الکترونیک به نشانی eauc.setadiran.ir مراجعه کنند.

بر این اساس، تنها دو خودروی سواری پورشه ماکان مدل ۲۰۱۸ درانبارهای تهران موجود است. ۲۶ خودرو در انبارهای خوزستان موجود است که شامل یک دستگاه خودرو سواری پورشه ماکان مدل ۲۰۱۸، یک دستگاه خودرو سواری BMW ۷۳۰LI مدل ۲۰۱۷ و ۲۴ دستگاه خودرو سواری سراتو YD مدل ۲۰۱۷ می‌شود. در انبارهای استان مازندران نیز  ۳۰ دستگاه خودرو موجود است که از ۲۷ دستگاه خودرو سواری پورشه ماکان مدل ۲۰۱۷ و سه دستگاه خودرو سواری پورشه باکستر مدل ۲۰۱۷ تشکیل می‌شود.

همچنین تنها دو دستگاه خودرو خودرو سواری BMW ۷۳۰Li مدل ۲۰۱۷ در انبارهای استان فارس موجود است که باطری و لاستیک‌های یکی از این خودروها به علت مردود شدن از سوی استاندارد تحویل داده نمی‌شود.

از میان ۱۶ دستگاه خودروی موجود در انبارهای بوشهر، دو دستگاه خودرو سواری BMW ۵۳۰I مدل ۲۰۱۸، چهار دستگاه خودرو سواری لکسوس RX مدل ۲۰۱۷، سه دستگاه خودرو سواری لکسوس NX مدل ۲۰۱۷، دو دستگاه خودرو سواری هیوندای سانتافه مدل ۲۰۱۸، یک دستگاه خودرو سواری کیا سورنتو مدل ۲۰۱۷، دو دستگاه خودرو سواری هیوندای توسان مدل ٢٠١٧، یک دستگاه خودرو سواری هیوندای سوناتا هیبریدی مدل ۲۰۱۷ و یک دستگاه خودرو سواری تویوتا کمری هیبریدی مدل ۲۰۱۷ است.

متقاضیان باید چه اقداماتی انجام دهند؟

همانند دور نخست، شرکت کنندگان در مزایده باید برای ثبت نام و دریافت گواهی امضاء الکترونیک(توکن) به دفاتر ثبت اسناد رسمی در سراسر کشور مراجعه کنند. برگزاری مزایـده صرفاً از طریق سامانه مـزایده الکترونیک دولت به آدرس فوق بوده و ارائـه پیشنـهاد قیمت نـیز از ایـن طـریق انـجام می شود؛ لذا تمامی شرکت کنندگان در مزایده می توانند از ۲۶ مهرماه به نشانی eauc.setadiran.ir مراجعه و با استفاده از امضاء الکترونیک، نسبت به ثبت پیشنهاد اقدام کنند.

داشتن کد ملی برای اشخاص حقیقی و کد اقتصادی برای اشخاص حقوقی به همراه شماره حساب قابل استفاده از طریق اینترنت جهت متقاضیان شرکت در مزایده الزامی است. بازدید از خودروهای مطرح شده، در تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل در بازه زمانی تعیین شده (۲۶ مهر تا اول آبان ۱۴۰۱) از ساعت ۸ الی ۱۹ امکان پذیر است. زمان رمزگشایی مزایده فوق العاده ۵۶۶ خوروهای خارجی سوم آبان خواهد بود.

بر اساس این گزارش، فرایند مزایده تعیین تکلیف ۱۰۴۰ دستگاه خودروهای رسوبی وارداتی از هفتم مهرماه آغاز و نتیجه آن ۱۶ مهرماه مشخص شد. طی این مزایده که  بیش از ۱۳ هزار نفر در آن شرکت کردند، برای بیش ۹۶۵ خودرو به ارزش ۲۸۱۳ میلیارد تومان پیشنهاد قیمتی مطرح شد که متوسط رشد قیمت های پیشنهادی ۸۵ درصد بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

سهم لوکس نشینان و سواران از مالیات در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز ، مالکانی که ارزش املاک و خودروهای آنان بالاتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.