صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / هاب ترکیه می‌تواند جایگزین نورد استریم شود
هاب ترکیه می‌تواند جایگزین نورد استریم شود

مدیرعامل گازپروم:

هاب ترکیه می‌تواند جایگزین نورد استریم شود

مدیرعامل گازپروم گفت: امکان انتقال تمام گازهای متوقف شده به دلیل خرابکاری خطوط لوله نورد استریم به هاب ترکیه وجود دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا از راشاتودی، الکسی میلر، مدیرعامل گازپروم، اظهار داشت که امکان تغییر مسیر تمام گازهای متوقف شده به دلیل خرابکاری خطوط لوله نورد استریم به هاب ترکیه وجود دارد.

میلر در مصاحبه‌ای با تلویزیون روسیه، در مورد چشم انداز ایجاد این نوع خط لوله گفت: ما در مورد حجم‌ گازی صحبت می‌کنیم که به دلیل اقدامات تروریستی بین المللی در خطوط لوله نورد استریم از دست داده‌ایم.

میلر تاکید کرد که تجربه این شرکت در آماده سازی پروژه خط لوله جریان جنوبی می‌تواند ارزشمند باشد. این پروژه که می‌توانست سالانه ۶۳ میلیارد متر مکعب گاز روسیه را از طریق دریای سیاه به بلغارستان و از آن به سایر کشورهای اروپایی برساند، در نهایت لغو و ترک استریم جایگزین آن شد.

مدیرعامل گازپروم گفت: بنابراین، حتی اگر در مورد مستندات فنی مسیر صحبت کنیم، در آن زمان همه چیز برای جریان جنوبی انجام شده است.

هفته گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد ساخت یک هاب بزرگ گاز در ترکیه را برای رسیدگی به منابعی که قبلاً از طریق خطوط لوله نورد استریم هدایت می‌شد، ارائه کرد. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از این ایده حمایت و افزود که هر دو رهبر به دولت‌های متبوع خود دستور داده‌اند تا طرح‌های ساخت و ساز را در اسرع وقت ارائه کنند.

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.