صفحه اصلی / اصناف / برندها / درمان انواع بیماری‌ها به کمک طب سوزنی
درمان انواع بیماری‌ها به کمک طب سوزنی

درمان انواع بیماری‌ها به کمک طب سوزنی

این روش درمانی سنتی، قدمتی 2000 ساله دارد. متخصصان در این رشته، از سوزن‌های باریکی استفاده کرده و آنها را در نقاط مشخصی از بدن، فرو می‌کنند. پیدا کردن این نقاط و تشخیص آنها، تنها از عهده متخصصان حوزه طب سوزنی برمی‌آید. منطق این روش درمانی، این است که با باز کردن کانال‌های عبور انرژی در بدن، جریان آن را متعادل ساخته و به درمان بیماری‌ها کمک می‌کنند. کدام بیماری‌ها به کمک این روش قابل درمان هستند؟ در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

درمان انواع بیماری‌های گوارشی و مشکلات ناشی از آن
این روزها، کمتر کسی را می‌بینید که به درد بیماری‌های گوارشی دچار نباشد. افراد زیادی با انواع مشکلات گوارشی درگیر بوده و بسیاری از آنها، روش‌های درمانی متنوعی را در پیش گرفته‌اند، اما بسیاری هم نتوانستند به خوبی خود را درمان کنند. یکی از روش‌های درمانی که می‌تواند برای حل مشکلات گوارشی مناسب باشد، طب سوزنی است. از جمله مشکلاتی که به کمک طب سوزنی قابل درمان هستند، عبارتند از:
مشکل زخم معده
یکی از مشکلات دستگاه گوارش بدن، زخم معده است که بین افراد زیادی، رواج دارد. برای درمان این بیماری، می‌توان از طب سوزنی کمک گرفت. از آنجا که طب سوزنی به کمک متعادل ساختن جریان‌های انرژی، بیماری را درمان می‌کند، در این روش نیز، مسیرهای حرکت انرژی از طریق طحال به معده و روده تنظیم می‌شوند.
درمان سندروم روده تحریک پذیر به کمک طب سوزنی
خوب است بدانید برای درمان بیماری سندروم روده تحریک‌پذیر، روش قطعی وجود ندارد. برای حل این مشکل، یکی از راه‌هایی که می‌تواند مؤثر و مفید باشد، استفاده از روش طب سوزنی است. اما باید دقت داشته باشد، مراجعه به بهترین پزشک طب سوزنی، می‌تواند به درمان و بهبود بیماری‌های شما کمک کند. در غیر این صورت، اعتماد به افرادی که در حرفه خود متخصص نیستند، می‌تواند برای شما بسیار خطرناک باشد.
لاغری و کاهش وزن
از دیگر مشکلات بسیار رایج در بین افراد، چاقی و اضافه وزن است. مشکلی که بسیاری از افراد، برای درمان آن، به دنبال روش‌های مختلف و بعضاً بسیار خطرناک هستند. برای مثال، دست به رژیم‌های غیر اصولی زده یا ریسک عمل‌های جراحی خطرناک را به جان می‌خرند. یکی از روش‌های خوب برای لاغری موضعی و کاهش وزن، استفاده از خدمات طب سوزنی و امبدینگ است.
درمان بسیاری از بیماری‌های زنانه و ناباروری
یکی دیگر از کاربردهای طب سوزنی، درمان برخی بیماری‌های زنانه و مشکلات ناباروری است. از ویژگی‌های خوب این روش درمانی، می‌توان به این اشاره کرد که از داروهای شیمیایی متنوع برای بهبودی افراد استفاده نمی‌کند. از جمله بیماری‌هایی که طب سوزنی آنها را درمان می‌کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
بهبود درد دوران قاعدگی
بسیاری از متخصصان بر این باورند که به دلیل کمبود انرژی در بدن، که به آن رکود می‌گویند، دردهای قاعدگی بروز داده می‌شوند. برای اینکه این دردها بهبود پیدا کرده و انقباض ماهیچه‌ها رفع شود، می‌توان از طب سوزنی کمک گرفت.
کاهش علائم یائسگی به کمک طب سوزنی
زنان زیادی از عوارض دوران یائسگی رنج برده و به دنبال رفع آنها هستند. بسیاری از افراد متخصص با توجه به نتیجه آزمایش‌ها، به این نتیجه رسیده‌اند که روی افراد زیادی، طب سوزنی برای رفع علائم یائسگی، اثربخش بوده‌است. برای همین استفاده از آن را به دیگران توصیه می‌کنند. همچنین بسیاری از خانم‌ها طرفدار بزرگ کردن سینه با طب سوزنی هستند.
از دیگر بیماری‌های زنان به کمک این روش درمان می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
⦁ ویار بارداری
⦁ اختلالات جنسی
⦁ تخمدان پلی کیستیک
⦁ اندومتریوز
درمان و بهبود مشکلات روانپزشکی با استفاده از طب سوزنی
مشکلات روانی یکی از پیچیده‌ترین معضلات افراد است. چرا که درمان آنها به کمک داروهای شیمیایی، وابستگی و عوارضی را بجا می‌گذارد که بسیاری از افراد، ترجیح می‌دهند که از آنها استفاده نکنند. برای همین یکی از روش‌های مؤثر برای درمان آنها، استفاده از روش طب سوزنی است.
درمان افسردگی و اضطراب
در روش درمانی طب سوزنی، متخصصان با مشخص کردن نقاط خاص بدن، سوزن‌های خود را فرو کرده و اعصاب حسی را تحریک می‌کنند. با تحریک شدن این اعصاب، مسکن طبیعی بدن که اندورفین نام دارد، در بدن ترشح شده و باعث بهبودی بیماران می‌شود.

درمان سردرد و میگرن
روش‌های درمانی و داروهای زیادی برای درمان میگرن وجود دارد. اما اگر بیماری از این روش‌ها نتیجه نگرفت، میتواند از طب سوزنی برای سردرد استفاده نماید. در بین افرادی که از این روش درمانی استفاده کرده‌اند، نتایج خوبی دیده شده‌است.
دیگر بیماری‌هایی که به کمک طب سوزنی قابل بهبود و درمان هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


⦁ اختلال در خواب
⦁ اعتیاد
⦁ سندروم خستگی مزمن
⦁ بیش فعالی
⦁ شب ادراری
⦁ پرخاشگری
⦁ اختلالات دو قطبی
به طور کلی، به کمک طب سوزنی می‌توان بیماری‌های زیر را درمان کرد:
⦁ آلرژی
⦁ سینوزیت
⦁ آسم
⦁ سرفه‌های مزمن
⦁ وز وز گوش
⦁ سندروم پای بی قرار
⦁ ام اس
⦁ سرگیجه
⦁ کمردرد
⦁ گردن درد
برای استفاده از خدمات طب سوزنی، به چه مرکزی مراجعه کنیم؟
با توجه به افزایش استقبال از خدمات طب سوزنی، همچنین نتایج خوبی که از آن برای بیماران حاصل شده است، به تبع افراد زیادی مراکز درمانی در این زمینه ایجاد کردند. اما نکته بسیار مهم و قابل توجه، کیفیت خدمات ارائه شده در این مؤسسات است. این روش درمانی، حساس بوده و با جان مردم ارتباط مستقیم دارد. اگر به خوبی صورت نگیرد، می‌تواند جان افراد را به خطر بیاندازد. برای همین، باید از بهترین پزشک طب سوزنی در بهترین مراکز درمانی استفاده کرد.
سوزنیران، بهترین مرکز طب سوزنی
اگر دوست دارید از خدمات طب سوزنی استفاده کنید، اما کلینیک خوبی را در این حوزه سراغ ندارید، باید بگوییم که سوزنیران (https://irsoozan.ir) به مدیریت دکتر محقق، یکی از بهترین‌ها در این زمینه است. تجربه بالا و تخصص زیاد این دکتر در زمینه طب سوزنی، می‌تواند به رفع و درمان بیماری‌های متنوع شما کمک کند.

منبع :

طب سوزنی

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.