صفحه اصلی / اسلایدر / متقاضیان شرکت در مزایده خودروهای لوکس فقط امروز فرصت ثبت‌نام دارند/ ۲ هزار و ۳۷ میلیارد تومان قیمت پایه ۱۰۴۰ خودرو
متقاضیان شرکت در مزایده خودروهای لوکس فقط امروز فرصت ثبت‌نام دارند/ ۲ هزار و ۳۷ میلیارد تومان قیمت پایه ۱۰۴۰ خودرو

متقاضیان شرکت در مزایده خودروهای لوکس فقط امروز فرصت ثبت‌نام دارند/ ۲ هزار و ۳۷ میلیارد تومان قیمت پایه ۱۰۴۰ خودرو

کسب و کار نیوز- سخنگوی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه علاقه‌مندان شرکت در مزایده خودروهای لوکس تا ساعت 24 امروز می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند، گفت: مجموع قیمت پایه کارشناسی شده برای این 1040 خودرو 2 هزار و 37 میلیارد تومان است.

به گزارش کسب و کار نیوز، صاحب حجتی با بیان اینکه امروز آخرین مهلت برای ثبت نام در شرکت مزایده خودروهای لوکس انباشت شده از سال ۹۷ است، اظهار داشت: ثبت نام برای شرکت در مزایده خودروهای وارداتی انباشت شده در انبارها از سال ۹۷ از هفتم مهر ماه آغاز شد و متقاضیان و علاقه‌مندان تا ساعت ۲۴ امروز می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی ادامه داد:  تمام علاقه‌مندان بدون شرایط خاصی می‌توانند در این مزایده حضور داشته باشند تنها لازمه حضور در این مزایده این است که افراد امضای الکترونیکی و توکن دریافت کنند. با مراجعه به سامانه ستان می تواند فرایند شرکت در این مزایده را انجام دهند.

سخنگوی سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه در این مزایده ۱۰۴۰ دستگاه خودرو به فروش خواهد رسید، گفت:  درابتدا قرار بر این بود که ۱۰۶۲ خودرو به مزایده گذاشته شود و حکم مزایده این تعداد خودرو را داشتیم اما با  پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که ۲۲ دستگاه خودرو در سال ۹۷ مجددا ترخیص شده‌اند و ۱۰۴۰ دستگاه خودرو  باقی مانده به مزایده گذاشته می‌شود که این ۲۲ خودرو عمدتا از خانواده هیوندایی بوده‌اند.

حجتی با بیان اینکه این تعداد خودرو با ظن قاچاق به نفع دولت ضبط شده‌اند، اظهار داشت: در سال ۹۷  مصوبه ممنوعیت واردات خودرو اعلام شد که در همان سال گمرک شکایتی را مبنی جعل در ثبت سفارش تعدادی از خودروها را اعلام کرد و با ورود دستگاه قضایی از ۶ هزار ۸۱۶ خودرو ۵ هزار ۷۷۶ ترخیص شدند و برای  ۱۰۴۰ دستگاه باقی مانده پرونده ظن قاچاق تشکیل می‌شود و با پیگیری‌های انجام شده این تعداد خودرو به مزایده می‌رسند.

وی با بیان اینکه قیمت پایه کارشناسی تمام خودروها اعلام شده و متقاضیان باید در مرحله ثبت نام ۱۵ درصد قیمت پایه کارشناسی را به عنوان وثیقه چه به صورت نقدی و چه ضمانتنامه بانکی سپرده‌گذاری کنند، افزود: متقاضایان توجه داشته باشند نیازی به مراجعه به استان‌هایی که این خودروها در آنجا مستقر و پارک شده‌اند مراجعه داشته باشند و حضور در دفاتر استانی سازمان اموال تملیکی برای ارایه وثیفه کفایت می‌کند.

سخنگوی سازمان اموال تملیکی درباره قیمت پایه خودروها گفت:  مجموع قیمت پایه کارشناسی شده برای این ۱۰۴۰ خودرو ۲ هزار و ۳۷ میلیارد تومان است.  روز شنبه شانزدهم مهرماه پاکت‌های مزایده باز و برندگان این مزایده اعلام خواهند شد.

حجتی تاکید کرد: همچنین افرادی که قصد انصراف از ثبت نام دارند برای اینکه جریمه‌ای متوجه برگشت سپرده و وثیقه نشود تا روز چهارشنبه – ۱۳ مهرماه- فرصت ثبت انصراف دارند.

وی درباره احتمال ادامه دار بودن این مزایده‌ها اظهار داشت: خودروهای وارداتی انباشت شده دیگری هم وجود دارند که با تعیین تکلیف مراجع قضایی وارد مزایده می‌شوند و اگر این خودروها ضبط به نفع دولت شوند امکان برگزاری مزایده دیگری هم وجود دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.