صفحه اصلی / اسلایدر / افزایش ۲۸ دلاری اونس جهانی و افزایش قیمت دلار در بازار داخلی/طلا گران می شود؟/کاهش قدرت خرید مردم بازار طلا راتعطیل کرده است
افزایش ۲۸ دلاری اونس جهانی و افزایش قیمت دلار در بازار داخلی/طلا گران می شود؟/کاهش قدرت خرید مردم بازار طلا راتعطیل کرده است

افزایش ۲۸ دلاری اونس جهانی و افزایش قیمت دلار در بازار داخلی/طلا گران می شود؟/کاهش قدرت خرید مردم بازار طلا راتعطیل کرده است

کسب و کار نیوز- با افزایش قیمت ارز و نزدیک شدن دلار به کانال 34 هزار تومان قیمت طلا و سکه نیز افزایش پیدا کرده است. به دلیل رشد انس جهانی از سوی دیگر گرانی طلا دور از دسترس نیست و به نظر می رسد طی روزهای آینده و با توجه به مشکلات و اتفاقات پیش آمده در کشور، در این بازار شاهد نوسانات قیمتی بالایی باشیم.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، متاسفانه گرانی طلا و سکه در ماههای اخیر و نوسانات بالایی که این فلز زرد تجربه کرده است منجر به تغییر کاربری طلا فروشی ها و تغییر مشاغل در این بخش شده است. بسیاری از طلا فروشی ها به دلیل نبود مشتری و کاهش فروش و درآمد شغل خود را عوض کرده اند. در این بین اما نقره فروشی ها و بدلیجات رونق گرفته و مردم به دلیل کاهش قدرت خرید به این بازارها روی آورده اند.

در حال حاضر بازار دلار در یک بلاتکلیفی قرار دارد. به دلیل افزایش تقاضا در بازار در روزهای اخیر، دولت سعی کرد که فنر دلار را فشرده‌تر کند. اما همچنان با جهش قیمتی مواجه شدیم. پیش‌بینی می‌شود که دولت در روزهای آینده دوباره اقدام به ارزپاشی کند تا نرخ ارز را دوباره کاهش دهد.

در همین رابطه یک فعال صنفی به “کسب و کار” گفت: بازار داخلی علی رغم رکود ناشی از کاهش قدرت خرید مردم، تحت افزایش نرخ طلای جهانی قرار گرفته و احتمال گرانی این محصول بیشتر شده است. نمی‌توان ادعا کرد که بازار خرید و فروش طلا هیچ رونقی نداشته، اما به دلیل تردید خریداران اصلی از نوسان قیمت این فلز گران بها وضعیت بازار خیلی مناسب نبوده است. تقاضای خرید طلا نسبت به ماه‌های سال‌های گذشته بسیار کم‌تر بوده است.

محمد کشتی آرای اضافه کرد: پیش بینی می شود قیمت ها در روزهای آینده نیز در همین سطح باقی بماند و تا تعیین تکلیف نهایی مذاکرات نوسانات بازار طلا و ارز به مانند روزهای گذشته باشد. نرخ طلا در ایران همواره ناشی از افزایش قیمت جهانی است و تابعی از قیمت ارز است. افزایش قیمت سکه در هفته های اخیر به دلیل افزایش تقاضا بود اما با حراج سکه از سوی بانک مرکزی این حباب از بین رفت و قیمت ها تعادل یافت اما اصلی ترین دلیل گرانی سکه وطلا ناشی از دو عامل قیمت جهانی و ارز است. هر چند که بالا رفتن نرخ ارز منجر به از بین رفتن اقدامات بانک مرکزی و گران شدن مجدد قیمت سکه شد.

اما رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران با بیان اینکه افزایش قیمت ها در بازار موقتی است، گفت: با اعلام خبر آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران، باید منتظر کاهش قیمت‌ ها باشیم. نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: افزایش ۲۸ دلاری اونس طلا و افزایش قیمت دلار در بازار داخلی موجب افزایش قیمت طلا و سکه شده است. رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران با اشاره به اخبار مربوط به آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران گفت: باوجود اینکه خبر هنوز به کف بازار نرسیده ولی باید منتظر کاهش قیمت ها باشیم. البته قیمت های صبح امروز نسبت به معاملات پایانی دیروز بیانگر کاهش است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران حباب سکه را بین یک میلیون و ۶۰۰ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام و تأکید کرد: دیروز در معاملات پایانی قیمت سکه طرح جدید به ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هم رسیده بود ولی صبح امروز قیمت فروش سکه طرح جدید با کاهش همراه شد و به ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. وی ضمن تأکید بر اینکه تقاضایی در بازار برای خرید طلا و سکه شکل نگرفته است، گفت: هرچند قیمت ها در بازار افزایش یافت ولی معاملات نشان می دهد تقاضای چشمگیری برای خرید طلا و سکه نداریم و اینطور نیست که بگوییم مردم خریدار شده اند. بذرافشان با بیان اینکه فضای معاملات در بازار طلا و سکه مانند ایام محرم و صفر است، گفت: امیدواریم با ورود به ماه ربیع معاملات بازار طلا و جواهر نیز از رکود خارج شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.