صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / تخلیه ۱۰۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
تخلیه ۱۰۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور

در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ انجام شد

تخلیه ۱۰۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور تخلیه شده که رشد شش درصدی را نشان می‌دهد.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، علی‌اکبر صفایی در نشست خبری سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز جهانی دریانوردی اظهار کرد: در حمل و نقل دریایی، بیش از ۲۸ تریلیون دلار تجارت دریایی انجام می‌شود و بیش از ۸۰ درصد تجارت جهانی را توسط انواع کشتیرانی در برمی‌گیرد؛ دوران کرونا تاثیری منفی در تجارت دریایی داشت اما پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳ رشدی سه درصدی در حمل‌ونقل دریایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور تخلیه شده که رشد شش  درصدی را نشان می‌دهد. درحال حاضر موجودی کالاهای اساسی در بنادر و اسکله‌های کشور شش میلیون و ۸۶۴ هزار تن است و در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۳ هزار فروند کشتی به و از بنادر ورود و خروج داشته که نشان‌دهنده سهم قابل توجه حمل‌ونقل دریایی است و تا کنون هفت میلیون و ۴۲۲ هزار نفر در سفرها تردد داشتیم و مسافرهای دریایی بین جزایر و بنادر منتقل شده‌اند.

محموله نفتی کشتی لانا کاملا به کشور بازگشت

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان بنادر در حوزه بین‌الملل و سازمان جهانی دریانوردی حضور معناداری داشته، گفت: یکی از کارهای اساسی، بازگرداندن محموله نفتی کشتی لانا بود که این کالاها کاملا برگردانده شد و کشتی‌ها هم به آب‌های خودمان بازخواهند گشت که نشان‌دهنده اقتدار ملی است.

صفایی با اشاره به تجارت دریایی با کشورهای همسایه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با عمان، امارات، عراق، روسیه، ازبکستان، قزاقستان، آذربایجان، هند و پاکستان همکاری داشته است. ترانزیت کالا در بنادر شمالی و جنوبی در حال انجام است و ما رشد خوبی در ترانزیت کالا داشتیم؛ همچنین برای ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالا با روسیه برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.