صفحه اصلی / اسلایدر / در پنج ماهه امسال/بیش از ۱۰۰ هزار تخلف صنفی کشف شد
در پنج ماهه امسال/بیش از ۱۰۰ هزار تخلف صنفی کشف شد

در پنج ماهه امسال/بیش از ۱۰۰ هزار تخلف صنفی کشف شد

کسب و کار نیوز- بر اساس آمار سازمان حمایت، در نتیجه بازرسی از انواع واحدهای اقتصادی شامل خرده فروشی، عمده فروشی، انبار، سردخانه، تولیدی صنفی و صنعتی و ... در پنج ماهه امسال برای بیش از ۱۰۶ هزار واحد صنفی متخلف پرونده تشکیل شد و بیشترین تخلفات شناسایی شده شامل گرانفروشی، عدم درج قیمت کالا و عدم صدور صورتحساب بوده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در مرداد ماه امسال به دلیل تخلفات صنفی برای ۱۶ هزار و ۲۸۵ واحد تولیدی، توزیعی و خدماتی، پرونده تعزیراتی تشکیل شده است.در مرداد ماه امسال ۹۹ هزار و ۵۳۳ مورد بازرسی با هدف نظارت بر چرخه توزیع کالا و برخورد با تخلفات اقتصادی از سوی اکیپ‎های بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استان‌ها صورت گرفته است.

در نتیجه این بازرسی‌ها در مدت یاد شده ۱۶ هزار و ۲۸۵ فقره پرونده تشکیل و ۱۹ هزار و ۹۱ مورد تخلف کشف شده است.همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۲۳ هزار و ۶۴ فقره بازرسی از انواع واحدهای اقتصادی شامل خرده فروشی، عمده فروشی، انبار، سردخانه، تولیدی صنفی و صنعتی و … انجام شده و پرونده تخلف بیش از ۱۰۶ هزار واحد متخلف برای صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی استان‌ها ارجاع داده شده است.

گفتنی است بیشترین بازرسی‌ها مربوط به کالاهای اساسی و استراتژیک شامل نان، فرآورده های پروتئینی از جمله گوشت قرمز و گوشت مرغ، برنج، محصولات لبنی و روغن نباتی و … بوده است.بیشترین تخلفات شناسایی شده نیز شامل گرانفروشی، عدم درج قیمت کالا و عدم صدور صورتحساب بوده است.

چگونه شکایت کنیم؟

مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابع، شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (ir.۱۲۴)و اپلیکیشن “آپ” شکایت خود را مطرح کنند.طبق قانون نظام صنفی، گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.