صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / آغاز فعالیت عملیاتی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه محیط زیست
آغاز فعالیت عملیاتی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه محیط زیست

آغاز فعالیت عملیاتی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه محیط زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان وارد فاز عملیاتی شده‌اند، اظهارکرد:هم اکنون به جای استفاده از سنجنده‌های وارداتی گران‌قیمت از ظرفیت‌های داخلی بهره می‌بریم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،مقام معظم رهبری در سخنرانی نخستین روز سال ۱۴۰۱، «تولیدات دانش بنیان،نیازها و فرصت‌ها» را شعار سال تعیین کردند و در در تبیین شعار سال جدید، تنها راه دستیابی به پیشرفت عادلانه و حل مشکل فقر را حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان خواندند و در زمینه کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری، ارتقای کیفیت محصولات، رقابت‌پذیر شدن تولیدات در بازارهای جهانی و کاهش قیمت تمام‌شده محصولات در داخل با فعالیت موثر شرکت های دانش بنیان اظهار امیدواری کردند.

در همین راستا سازمان محیط زیست تصمیم به استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف توسعه درون‌زا، ایجاد اشتغال و بهره‌گیری از دانش جوانان گرفت و ۴۳۷ شرکت دانش‌بنیان در زمینه محیط زیست شناسایی کرد.

علی سلاجقه در گفت و گو با ایسنا درباره آخرین وضعیت همکاری با این شرکت‌ها اظهارکرد: معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست آن‌ها را بر اساس تخصص‌های محیط‌زیستی اعم از پسماند، حیات وحش، آلودگی و… تقسیم بندی کرده است تا از ظرفیت‌های این شرکت‌ها در همه زمینه‌های زیست‌محیطی استفاده شود.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت گزینش این شرکت‌ها به منظور همکاری با آن‌ها گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان وارد فاز عملیاتی شده‌اند و در حال حاضر برای پایش‌ها از ظرفیت‌های داخلی از آن‌ها استفاده می‌کنیم. به عنوان نمونه پیش از این از سنجنده‌های بسیار پرهزینه‌ وارداتی برای پایش کوره‌ها و … استفاده می‌کردیم ولی هم‌اکنون از ظرفیت‌های داخلی بهره می‌بریم که این کار برای ایران یک اتفاق میمون است.

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.