صفحه اصلی / اقتصادی / مصوبه سران قوا درباره ترخیص کامیون های وارداتی اجرا شود + نامه
مصوبه سران قوا درباره ترخیص کامیون های وارداتی اجرا شود + نامه

معاون قضایی دادستان کل کشور خطاب به وزیر راه:

مصوبه سران قوا درباره ترخیص کامیون های وارداتی اجرا شود + نامه

معاون قضایی دادستان کل کشور از وزیر راه نامه درخواست کرد: مصوبه سران سه قوه در مورد دریافت مبلغ تعیین شده از سوی وزارت راه و شهرسازی به منظور تسریع در شماره گذاری کامیون های وارداتی ابلاغ و اجرا شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  راه امروز: در نامه عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور خطاب به وزیر راه و شهرسازی آمده است:

«نامه جمعی از رانندگان حدود ۱۵ هزار کامیون و ۶ هزار نفر، اجمالاً مبنی بر اینکه به مدت دو سال یا بیشتر تعداد کثیری از رانندگان کامل درگیر پروسه پلاک گذاری و کمبود گواهی اسقاط می باشند با توجه به مصوبه سران سه قوه در مورد دریافت مبلغ تعیین شده از سوی وزارت راه و شهرسازی تسریع، ابلاغ و اجرا شود و رانندگان به مرکز پلاک گذاری معرفی و ترخیص از گمرک بدون ارائه گواهی اسقاط انجام و گواهی اسقاط به مرحله شماره گذاری مورد درخواست این شرکت مجمع از رانندگان کامیون موکول گردد تا از انباشت متروکه و هزینه‌های نگهداری و غیره، کامیون های وارداتی موضوع بند ث ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در گمرک جلوگیری به عمل آید.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: «لذا خواهشمند است دستور فرمایید ترخیص و معرفی به شماره گذاری بدون عدم نیاز به گواهی اسقاط، کما فی السابق اقدام لازم معمول گردد. به پیوست ارسال می گردد، شایسته است دستور فرمایید مشکله نامبردگان که حل آن مورد عنایت سران قوا نیز بوده به نحو مقتضی مرتفع گردد.»

 

اعمال محدودیت‌های فراقانونی در حوزه واردات کامیون‌های کارکرده اروپایی، واردکنندگان این وسایل نقلیه را با چالش بزرگی مواجه کرده است. چراکه در حال حاضر به واسطه مانع‌تراشی‌ها، بیش از ۱۵ هزار دستگاه کامیون وارده در گمرکات رسوب شده و به دلیل بلاتکلیفی در اسقاط کامیون‌های فرسوده، امکان پلاک و شماره گذاری پیدا نکرده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.