صفحه اصلی / اسلایدر / ترمز دلار با علامت آژانس
ترمز دلار با علامت آژانس

ترمز دلار با علامت آژانس

کسب و کار نیوز- پس از آن و تا پیش از ظهر چهارشنبه، قیمت ارز مذکور در بازه قیمتی 31هزار و 300 تا 31 هزار و 400 تومانی به نوسان پرداخت، اما با عبور بازار از ساعات میانی خود روند افزایشی دلار شکست و نمودار قیمتی این ارز تغییر فاز داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، شاخص ارزی پس از یک دوره ۱۰ روزه افزایشی، روز گذشته دچار کاهش نرخ شد. از روز‌های ابتدایی دهه دوم شهریور ماه با انتشار اخبار منفی و نگران‌کننده نسبت به آینده نشست‌های هسته‌ای وین، دلار در معاملات غیررسمی بازار تهران دچار افزایش قیمت شد. اما در روز گذشته این روند افزایشی دچار شکست شد و نرخ این ارز برای یک روز کاهشی شد.

کارشناسان ارزی کاهش قیمت روز گذشته دلار را در راستای اتمام جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون انتشار قطعنامه جدید علیه ایران می‌دانند. به عقیده بسیاری از کارشناسان سیاسی-اقتصادی بازار تهران درصورتی که در جلسه روز‌های گذشته شورای حکام قطعنامه جدیدی علیه ایران صادر می‌شد چشم‌انداز نشست‌های هسته‌ای وین به‌طور کامل از بین رفته و روند افزایشی نرخ ارز سرعت بیشتری به خود می‌گرفت. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار در پایان معاملات روز گذشته با حدود ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز گذشته به رقم ۳۱ هزار و ۲۵۰ تومان رسید. روز گذشته روند افزایشی نرخ سکه طلا نیز شکسته شد. قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در معاملات عصر روز چهارشنبه با حدود ۳۱۰ هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز پیشین به رقم ۱۴ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان رسید.

ترمز دلار با علامت آژانس

دیروز چهارشنبه ۲۳ شهریور ماه روند قیمت شاخص ارزی در معاملات غیر‌رسمی بازار تهران کاهشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی در نخستین معاملات روز گذشته با حدود ۵۰ تومان افزایش نسبت به نرخ روز سه‌شنبه در رقم ۳۱ هزار و ۴۰۰ تومان فعالیت خود را آغاز کرد. پس از آن و تا پیش از ظهر چهارشنبه، قیمت ارز مذکور در بازه قیمتی ۳۱هزار و ۳۰۰ تا ۳۱ هزار و ۴۰۰ تومانی به نوسان پرداخت، اما با عبور بازار از ساعات میانی خود روند افزایشی دلار شکست و نمودار قیمتی این ارز تغییر فاز داد. کاهش نرخ شاخص ارزی در معاملات نقدی روز گذشته تا رقم ۳۱ هزار و ۲۵۰ تومان نیز ادامه داشت و در این رقم بازار بسته شد، اما در معاملات فردایی نرخ دلار در ارقام پایین‌تر نیز مطرح شد. با به پایان رسیدن جلسه جدید شورای حکام آژانس انرژی اتمی و عدم انتشار قطعنامه جدید علیه ایران، از شدت انتظارات منفی نسبت به آینده نشست‌های هسته‌ای وین کاسته شد. پیش از این و پس از به پایان رسیدن نامه‌نگاری‌های میان ایران و آمریکا انتظار می‌رفت در صورت انتشار قطعنامه هسته‌ای جدید علیه ایران، نشست‌های برجامی به‌طور کلی منتفی شود.

روز گذشته با کاهش نرخ شاخص ارزی روند قیمت سکه طلا نیز در بازار تهران کاهشی شد. نرخ هر قطعه از این فلز گران‌بها در انتهای معاملات روز گذشته با حدود ۳ پله کاهش نسبت به رقم روز سه‌شنبه به میانه کانال ۱۴میلیون تومانی رسید. حباب هر قطعه سکه ضرب امامی نیز در طی معاملات روز گذشته در محدوده کانال قیمتی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی محاسبه شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.