صفحه اصلی / اصناف / برندها / نکات مهم آموزش عکاسی مقدماتی
نکات مهم آموزش عکاسی مقدماتی

نکات مهم آموزش عکاسی مقدماتی

در دوره عکاسی مقدماتی نکات بسیاری به شما آموزش داده می شود نکاتی که شما را به یک عکاس خلاق و صاحب مهارت تبدیل می کند

آموزش عکاسی مقدماتی و نکاتی که در آن وجود دارد برای همه گروه ها مناسب می باشد. اگر قصد دارید یک عکاس حرفه ای باشید و به عکاسی به عنوان یک مهارت پولساز نگاه می کنید باید از تکنیک های آن آگاهی کافی داشته باشید.
در حال حاضر عکاسی جزو جدانشدنی زندگی ماست. در یک روز معمولی که از خیابان عبور می کنید شخصی را می بینید که کنار یک ساختمان مجلل ایستاده و از شما می خواهد که از او عکسبرداری کنید. اینجاست که مهارت عکاسی شما و شناخت کادر بندی و زاویه عکس به کمک تان می آید.
شناخت اصول عکاسی مقدماتی به شما کمک می کند که از این مهارت بتوانید به خوبی استفاده کنید. عکس های با کیفیت بگیرید، برای صفحه شخصی تان تولید محتوا کنید و خودتان را به عنوان یک عکاس تکنیکی معرفی نمایید.

تجهیزات لازم برای عکاسی مقدماتی

عکاسی مقدماتی نیاز به تجهیزات مخصوص به خود دارد. اما ذهن خود را معطوف دستگاه های بسیار پیشرفته و گران قیمت نکنید. در حال حاضر گوشی های تلفن همراه پیشرفته ای در بازار وجود دارد که دوربین آن بسیار با کیفیت و پرقدرت می باشد.
اما اگر قرار است که دوره عکاسی مقدماتی را با داشتن هدف و نگاهی به آینده پشت سر بگذارید بهتر است که تجهیزات اختصاصی آن را تهیه کنید. اصلی ترین وسیله دوربین است که در بازار دوربین های مبتدی یا حرفه ای با انواع مارک ها موجود می باشد. تهیه کیف و کاور دوربین جزو ضروریات است زیرا دوربین وسیله حساسی است و باید به خوبی از آن مراقب شود. لنز، ریموت شاتر( کنترل از راه دور)، سه پایه، تمیز کننده لنز و.. از دیگر ملزومات می باشد.

عکاسی مقدماتی را با تجهیزات ساده تر شروع کنید. همزمان که به مهارت آموزی می پردازید وسایل پیشرفته تر را تهیه نمایید. شما پس از آشنایی با تکنیک های مختلف عکاسی تجهیزات را بهتر از یکدیگر تفکیک می کنید و محصولات کاربردی و تخصصی را شناسایی خواهید کرد.

تکنیک های موثر در عکاسی مقدماتی

در عکاسی مقدماتی تکنیک های مختلف وجود دارد که با رعایت آن می توانید عکس منحصر به فردی را خلق کنید. اولین نکته در فضای عکاسی خلاقیت و یافتن سوژه است. همانطور که مشاهده می کنید دنیای امروز دنیای بازی با سوژه ها است. شما در فضای مجازی انواع و اقسام عکس ها و فیلم ها را می بینید. اما فقط برخی از محتوا ها نظر شما را به خود جلب می کند.

تصویری که خلاقانه است و اصول عکاسی در آن به خوبی رعایت شده باشد. برای یافتن سوژه های بکر هر روز عکاسی کنید، کتاب بخوانید، موسیقی ها مفهومی گوش دهید و به سفر بروید. حتی اگر شده سفری یک روزه به حواشی شهر، در آنجا ایده های عکاسی در ذهن شما سرازیر خواهند شد.

در دوره عکاسی مقدماتی به شما گفته می شود که نورپردازی و آشنایی با تکنیک نور از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر قصد دارید عکاس حرفه ای باشید باید تجهیزات مربوط به نورپردازی را تهیه کنید. اما اگر در بیشتر مواقع از نور خورشید یا روشنایی موجود در صحنه استفاده می کنید باید با تنظیمات دوربین نور صحیح را بیابید. نور بیشتر درخشش و انرژی را در عکس شما منعکس می کند و نور کمتر فضا را رازآلود یا دراماتیک خواهد کرد.

برای زوم کردن و کلوز آپ گرفتن از سوژه بهتر است از حالت اپتیکال یعنی از طریق لنز دوربین اقدام کنید. زیرا زوم کردن از طریق صفحه نمایش موجب می شود کیفیت تصویر پایین بیاید. مهارت زوم کردن نیاز به تمرین دارد و شما باید از زوایای مختلف سوژه خود را رصد کنید تا بهترین تصویر را به ثبت برسانید.

کادر بندی و ایجاد پس زمینه از دیگر موضوعاتی است که در عکاسی مقدماتی مورد توجه قرار می گیرد. عکاسان مبتدی بهتر است بیشتر بر روی پس زمینه های تک رنگ و ساده کار کنند. هر چه شما دوره ها پیشرفته تر را می گذارید اطلاعات بیشتری درباره لایه های مختلف عکس به دست خواهید آورد.

سر فصل های مهم عکاسی و فیلمبرداری

عکاسی مقدماتی تنها شامل عکس گرفتن نمی شود. زمانی که شما دوربین به دست دارید ممکن است تصاویر مختلفی از یک صحنه را ثبت کنید. این تصاویر می تواند به صورت فیلم یا عکس باشد بنابراین باید قواعد مربوط به فیلمبرداری را هم بدانید.
مهمترین سرفصل فیلمبرداری رعایت کارد و تکنیک یک سوم است. در این تکنیک به شما گفته می شود منظور از قرار دادن سوژه در وسط کارد چیست و دقیقا کجا باید باشد تا تصویر شما به صورت حرفه ای ضبط شود.
در عکاسی مقدماتی و آموزش فیلمبرداری گفته می شود که چینش عناصر و ایجاد ترکیب مناسب در جایگذاری عناصر تاثیر مهمی در حرفه ای شدن فیلم ضبط شده دارد. شما باید بدانید که چگونه با حرکت سوژه تغییر کادر بدهید و اگر قرار است دو نفر در تصویر مشغول صحبت شوند کادر را از سرشانه آنها چگونه تنظیم کنید تا تصویر بهتری ثبت نمایید.

دوره های عکاسی در آموزشگاه عکاسی

در بهترین آموزشگاه عکاسی سرفصل های دانشگاهی همراه با مهارت عملی به هنرجویان آموزش داده خواهد شد. با استفاده از تجهیزات پیشرفته و آتلیه حرفه ای شما باید به تمرین و تکرار بپردازید.

عکاسی مقدماتی این فرصت را برای شما به وجود می آورد که با استفاده از مرکز کامپیوتری پیشرفته نرم افزارهای مختلف عکاسی را آموزش ببینید. یکی از نکات مهم در عکاسی آن است که باید خودتان ادیت و اصلاح عکس را به عهده بگیرید. زیرا تنها شما هستید که می دانید هدف تان از خلق تصویر چه بوده است و اکنون کدام از یک ویژگی های تصویر به کمک ادیت باید برجسته یا حذف شود.

فتوشاپ از قدیمی ترین نرم افزارهای عکاسی مقدماتی است که عکاسان از آن بسیار استفاده می کنند اما نرم افزار های دیگری هم وجود دارد مانند لایت روم که طرفداران زیادی داشته و شما با کمک آن میتوانید عکس های تان را جلوه ای فوق العاده ببخشید.

در دوره عکاسی مقدماتی و آموزش فیلمبرداری هر آن چیزی که برای ثبت یک لحظه ماندگار نیاز دارید به شما انتقال داده می شود. پس از گذراندن چنین دوره ای در بهترین آموزشگاه عکاسی می توانید گام های بلندتری را در مسیر عکاس حرفه ای شدن بردارید.

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.