صفحه اصلی / اسلایدر / سقوط ریالی و دلاری در بورس تهران
سقوط ریالی و دلاری در بورس تهران

رکود معاملاتی در روز ریزش شاخص‌ها؛

سقوط ریالی و دلاری در بورس تهران

امروز اغلب نمادهای بازار ریزش قیمتی داشتند. هم گروه‌های ریالی و هم گروه‌های دلاری قرمزپوش شدند. در معاملات شنبه قیمت سهام تمامی نمادهای بانکی، معدنی و شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی بازار افت کرده و این سه گروه بزرگ قرمزترین گروه‌ بازار سهام است.

به گزارش کسب و کار نیوز در معاملات روز شنبه نوزدهم شهریور ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۱۵ هزار و ۴۲۴ واحد افت کند و به رقم یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۴۳۲ واحد رسید. بدین ترتیب پس از ۶ ماه به کانال ۱.۳ میلیونی بازگشت.

شاخص هم وزن بورس با افت ۴ هزار و ۷۵۶ واحدی در سطح ۴۰۵ هزار و ۵۶۹ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۳۷ واحد پائین آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۹۸۱ واحد قرار گرفت.

امروز نمادهای «فارس»، «کچاد» و «حکشتی» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «مبین»، «فسبزوار» و «شسپا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «بپاس» و «خدیزل» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «توسن»، «سمگا» و «درازی» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خساپا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، سمگا و درازی پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۹ هزار و ۸۵۷ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۵ هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان بود که ۵۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۱۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان رسید.
صف‌های بازار سهام

در معاملات شنبه ۵۴ نماد صف خرید داشتند و ۷۵ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۴۶ درصدی به ۱۸۴ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش با افزایش ۲۶ درصدی به ۲۴۱ میلیارد تومان بالغ شد.

گروه‌های قرمز بازار

در معاملات امروز قیمت سهام تمامی نمادهای بانکی، معدنی و شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی بازار افت کرده و این سه گروه بزرگ قرمزترین گروه‌ بازار سهام است./ اقتصاد نیوز

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ /افتتاح یک ابر پروژه چند منظوره در سریلانکا

به گزارش کسب و کار نیوز، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت با اشاره به سفر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.