صفحه اصلی / سیاسی / دولت / همکاری دفتر بازرسی ریاست جمهوری و وزارت اطلاعات در برخورد با مدیران فاسد دستگاه اجرایی
همکاری دفتر بازرسی ریاست جمهوری و وزارت اطلاعات در برخورد با مدیران فاسد دستگاه اجرایی

سخنگوی دولت خبر داد:

همکاری دفتر بازرسی ریاست جمهوری و وزارت اطلاعات در برخورد با مدیران فاسد دستگاه اجرایی

سخنگوی دولت در واکنش به مساله دستگیری قاسم مکارم شیرازی به عزم جدی دولت در مبارزه با فساد بدون توجه به هیچ خط قرمزی اشاره کرد و از همکاری دفتر بازرسی رییس جمهوری و وزارت اطلاعات با نهادهای نظارتی خارج از دولت در امر مبارزه با فساد در بدنه اجرایی کشور خبر داد.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی در ابتدای نشست خبری این هفته خود با اشاره به دیدار اعضای دولت با رهبری انقلاب اسلامی اظهار کرد: رهنمودهای راهگشای ایشان به هیات دولت و کارگزاران کشور امیدبخش و روحیه‌بخش بود. بعد از این دیدار دولت استمرار پرشتاب حرکت خود را در نظر دارد.

ماموریت جدید دبیرخانه دولت

وی افزود: دبیرخانه دولت مکلف شد تک‌تک موارد مورد تأکید رهبری را از همه دستگاه‌ها در همه استان‌ها پیگیری کند.

تخمین زده شده پنج میلیون نفر در مراسم اربعین شرکت کنند

بهادری جهرمی با اشاره به در پیش رو بودن مراسم اربعین اظهار کرد: بعد از فروکش کردن کرونا پیش بینی این است که حجم مشارکت مردم به عدد بالایی برسد و تا میزان پنج میلیون نفر هم تخمین زده شده است. در حالی که در سال گذشته به دلیل کرونا این میزان ۱۰۰ هزار نفر بود.

سخنگوی دولت ادامه داد:هم در کشور خودمان و هم در کشور میزبان که عراق باشد باید یک هم‌افزایی جدی صورت گیرد که در همین راستا دولت سعی کرده زیرساخت‌های کشور را برای این امر فراهم کند. ۱۰ فرودگاه در کشور برای این سفر آماده شده است و برای تسهیل تردد، شش مرز زمینی وجود دارد و راه‌آهن نیز در خدمت تسهیل مقدمات این سفر است.

وی افزود: وزارت راه تلاش کرده تا برای کنترل قیمت‌ها نظارت کافی داشته باشد. میزهای خدمت در مرزها راه‌اندازی شده‌اند و پذیرای اعتراضات مردم و رسیدگی به تخلفات احتمالی خواهند بود.

تسهیلات ۳ و پنج میلیون تومانی برای زوار اربعین

بهادری جهرمی یادآور شد: ویزا برای این سفر حذف و شرایط این سفر تسهیل شده است که مقوم امکان حضور در این حماسه است. تسهیلات پنج میلیون تومانی برای سرپرست‌های خانوار و سه میلیون تومانی برای زوار انفرادی در نظر گرفته شده است که به صورت صددرصد برخط  و بدون ضامن قابلیت دریافت دارد.

ارائه خدمات اینترنت رایگان برای زائران اربعین

سخنگوی دولت تاکید کرد: برای رفع مشکلات ارتباط، تقویت آتن‌دهی در مرزها صورت گرفته است و یک بالن از هفته آینده برای ارائه اینترنت رایگان در مرز استقرار می‌یابد. همچنین اینترنت وای‌فای رایگان نیز در برخی موکب‌ها در مسیر راهپیمایی در نظر گرفته شده است تا به زوار خدمات دهد.

وی افزود: یکی از شرکت‌ها امکان اشتراک‌گذاری وسیله نقلیه را برای زائران فراهم کرده‌اند تا از طریق این سامانه باهم قرارهای مشترکی در رفت و برگشت به مرز داشته باشند. این امکان برای اسنپ، تپسی و ماکسیم هم فراهم شده است. خدمات پزشکی آنلاین برای زوار نیز فراهم خواهد شد.

دستور دولت به همه دستگاه‌ها در مورد اربعین

بهادری جهرمی گفت: در جلسه اخیر دولت رییس جمهوری به همه دستگاه‌ها دستور دادند که حداکثر امکانات را برای سفر اربعین فراهم کنند.

وی افزود: یکی از شرکت‌ها امکان اشتراک‌گذاری وسیله نقلیه را برای زائران فراهم کرده‌اند تا از طریق این سامانه باهم قرارهای مشترکی در رفت و برگشت به مرز داشته باشند. این امکان برای اسنپ، تپسی و ماکسیم هم فراهم شده است. خدمات پزشکی آنلاین برای زوار نیز فراهم خواهد شد.

فعال کردن مسیرهای تجاری شرق و غرب سیاست جدی دولت است

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت ساخت راه‌آهن رشت – آستارا اظهار کرد: یکی از سیاست‌های جدی دولت فعال کردن مسیرهای تجاری شرق و غرب است و برخی از مسیرهای غیرفعال یا مسیرهایی که چندان مورد استفاده نبودند، فعال شده‌اند. مسیر رشت آستارا ۴۰ کلیومترش اجرا شده و بقیه مسیر هم در حال انجام مقدمات برای اجراست.

ضربه به کمر وزیر راه  در جریان حادثه ای علت بستری شدنش بود

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی دیگر درباره وضعیت سلامت رستم قاسمی اظهار کرد: وزیر راه به دلیل ضربه‌ای که در جریان حادثه‌ای در منزل به کمر وی وارد شده بود، بستری شد و تزریقی هم به ستون فقرات داشت. اما وضعیت سلامت خوبی دارد و  از شنبه به وزارتخانه خواهند رفت. هرچند در دوران بستری هم پیگیر کارهای وزارتخانه بودند.

جلوی بروز فساد را از خود دولت آغاز بگیریم

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره موضع دولت درباره پرونده قاسم مکارم شیرازی، تصریح کرد: رییس جمهوری پیش از این اعلام کرد که دولت خط قرمزی برای مقابله با فساد ندارد و یکی از برنامه‌های دولت این بوده است که اولویت خود را به پیشگیری از فساد اختصاص دهد.

وی افزود: ما تاکید داریم که مسیر مبارزه با فساد را به خود قوه مجریه بیاوریم تا نتیجه مطلوب حاصل شود. یعنی جلوی بروز فساد را از خود دولت آغاز کنیم.

بهادری جهرمی ادامه داد: آقای رییس‌جمهوری هم تاکید کردند که تاکنون بسیاری از اقدامات در این زمینه انجام شده است، اما اعلام نشده است. این اقدامات هم از سوی خود نهادهای درون دولت بوده است یعنی هم دفتر بازرسی رییس جمهوری و هم وزارت اطلاعات که البته با نهادهای نظارتی خارج از دولت و دولت هم همکاری دارند.

وی تاکید کرد: دولت همانطور که تصریح کرده است اغماضی در زمینه مبارزه با فساد ندارد و آمادگی کامل برای رسیدگی به ابعاد کامل آن در دولت وجود دارد.

بهادری جهرمی همچنین یادآور شد: همانطور که می‌دانید نهادهای نظارتی، نهادهای قضایی نیستند و در نتیجه برای انجام وظایف خود با ارائه گزارش‌های موثق، بدون اغماض ورود می‌کند و وظیفه خود را انجام می‌دهند و کار به دست قوه قضاییه سپرده می‌شود. ما معتقدیم که این روند زمینه‌ساز بازگشت دولت به ریل خدمت صادقانه خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

دولت مسئله اشتغال را با جدیت دنبال می‌کند/آمار بیکاری کاهشی است

به گزارش کسب و کار نیوز، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در جشن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.