صفحه اصلی / اصناف / برندها / بازدید از معابد تاریخی تایلند
بازدید از معابد تاریخی تایلند

بازدید از معابد تاریخی تایلند


تایلند کشوری عجیب و بسیار زیبا با طبیعت بکر و تاریخ غنی است. به همین خاطر هم می‌توانید از طبیعت بکر استوایی دیدن کنید و هم سری به ابنیه تاریخی بزنید تا فرهنگ و تاریخ غنی این کشور را بهتر بشناسید. در بین ابنیه تاریخی تایلند، معابد این کشور ارزش بسیاری دارند. پس اگر می‌خواهید بودجه‌ای را برای سفر به تایلند کنار بگذارید، باید علاوه‌بر قیمت تور تایلند ، قیمت ورودی معابد را نیز در نظر بگیرید. این معابد بسیار زیبا هستند و بسیار حیف خواهد بود که از آن‌ها دیدن نکنید.

تایلند کشوری عجیب و بسیار زیبا با طبیعت بکر و تاریخ غنی است. به همین خاطر هم می‌توانید از طبیعت بکر استوایی دیدن کنید و هم سری به ابنیه تاریخی بزنید تا فرهنگ و تاریخ غنی این کشور را بهتر بشناسید. در بین ابنیه تاریخی تایلند، معابد این کشور ارزش بسیاری دارند. پس اگر می‌خواهید بودجه‌ای را برای سفر به تایلند کنار بگذارید، باید علاوه‌ بر قیمت تور تایلند ، قیمت ورودی معابد را نیز در نظر بگیرید. این معابد بسیار زیبا هستند و بسیار حیف خواهد بود که از آن‌ها دیدن نکنید.

معبد سفید یا همان معبد watrong khun

معبد سفید که در زبان تایلندی آن را با نام معبد wat rong khun می‌شناسند، از جمله جوان‌ترین معابد در تایلند به حساب می‌آید. این معبد در سال ۱۹۹۷ بنا شده است. با دیدن تصاویر این معبد، قطعاً متوجه دلیل نامگذاری آن خواهید شد. این معبد تماماً به رنگ سفید است.
حتی با تماشای تصاویر آن احساس آرامش از این رنگ‌آمیزی و معماری زیبا پیدا خواهید کرد. وقتی که وارد این معبد می‌شوید، احساس می‌کنید که همه جا پوشیده از برف است. معبد سفید از جمله معابد دولتی نیست و به‌صورت کاملاً خصوصی اداره می‌شود. در معماری معبد سفید از تمامی نمادهای معماری سنتی جنوب‌شرق آسیا استفاده کرده‌اند.
لازم به ذکر است که معماری آن بر اساس دروازه بهشت و سرنوشت مرگ است و مرگ و زندگی پس از آن را یادآوری می‌کند. بازدید از این معبد می‌تواند به یکی از بخش‌های فراموش‌نشدنی از سفرتان به تایلند تبدیل شود. قطعاً با ورود به معبد محو عظمت آن خواهید شد و حتی زبانتان بند می‌آید.

معبد بودای لمیده یا همان Temple of reclining buddha

اگر به فرهنگ کشورهای جنوب‌شرق آسیا علاقه‌مند باشید و چند برنامه مستند درباره تایلند ببینید، حتماً نام معبد بودای لمیده را در بین معروف‌ترین معابد و جاذبه‌های گردشگری تایلند خواهید دید. این معبد در شهر بانکوک تایلند قرار دارد. در این معبد بزرگ و تماشایی، چندین و چند مجسمه بسیار ارزشمند تاریخی به چشم می‌خورند. برای رزرو تور خارجی به سایت های معتبر مراجعه نمایید.

در این میان‌، مجسمه‌ای از بودا با طول ۴۵ متر نیز وجود دارد. این مجسمه که انگار بودا روی زمین دراز کشیده است.، یکی از مهم‌ترین مجسمه‌های بودا در تمام دنیا به حساب می‌آید. برای بازدید از این معبد باید خودتان را به جزیره‌ای در نزدیکی رند پالاس برساند.
این معبد از جمله بهترین معابد سلطنتی در تایلند به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید لیستی سه‌گانه از بهترین معابد را تهیه کنید تا سری به آن‌ها بزنید، این معبد را حتماً در لیست خود قرار دهید. حتی اگر قیمت تور تایلند شما با این کار افزایش می‌یابد، به‌هیچ‌وجه خودتان را از این بازدید محروم نکنید. برای خرید تور بالی و یا هر تور دیگری می توانید به سایت های معتبر مراجعه کنید.

معبد wat phra That doi Suthep

معبد وات پیرا در شهر چیانگ مای تایلند قرار دارد. این شهر از جمله قدیمی‌ترین و بزرگترین شهرهای شمالی تایلند است. قدمت این شهر به صدها سال پیش باز می‌گردد. جالب است بدانید که حدود ۲۵۰ سال، حکومت در این شهر به دست امپراتوری لانا بود. به همین خاطر می‌توانیم شاهد آثار و ابنیه تاریخی متفاوتی در این شهر باشیم. معبد وات پیرا از جمله مهم‌ترین معابد تایلند به حساب می‌آید.
این معبد در بین بوداییان اهمیت بسیاری دارد و آن را بسیار مقدس می‌دانند. قدمت معبد به قرن ۱۴ میلادی باز می‌گردد. برای دسترسی به معبد، باید خودتان را ۱۵ کیلومتری چیانگ مای برسانید. وات پیرا برفراز کوهی مرتفع قرار دارد. پس وقتی که به آن برسید، شاهد چشم‌اندازی زیبا از چیانگ مای خواهید بود.

معبد وات چایواتانارام

معبد وات چایواتانارام یا همان Wat Chaiwatthanaram یک معبد وات چایواتانارام فوق‌العاده زیبا است. این معبد تماشایی در شهر آیوتایا تایلند قرار دارد. آیوتایا در گذشته پایتخت تایلند بود. به همین خاطر آن را با نام پایتخت باستانی تایلند می‌شناسند.
پس می‌توانید تصور کنید که در این شهر چه ابنیه تاریخی ارزشمندی وجود دارند. در کنار رودخانه معروف چائو فرایا آیوتایا، معبدی زیبا و عجیب با نام معبد وات چایواتانارام وجود دارد. قدمت این معبد به قرن ۱۷ میلادی باز می‌گردد. جالب است بدانید که معبد وات چایواتانارام هنوز هم در بین بوداییان اهمیت بسیاری دارد. در ضمن فراموش نکنید که شهر آیوتایا تایلند، دارای جاذبه‌های تاریخی بسیار است که نباید آن‌ها را از دست دهید.

معبد وات آرون

در نهایت می‌توانید معبد وات آرون را در فهرست بهترین و معروف‌ترین معابد تایلند قرار داد. وات آرون به‌معنای سپیده دم است. به همین خاطر این معبد را با نام سپیده دم نیز می‌شناسند. معبد وات آرون در کنار رودخانه چائو فرایا قرار دارد. به همین خاطر برای دسترسی به آن باید از قایق استفاده کنید. ترکیب قایق سواری، عبور از مناطق طبیعی و بازدید از معبدی تاریخی و باستانی، قطعاً به بهترین خاطره سفرتان تبدیل می‌شود.
در نهایت می‌توان گفت که گاهی برای بازدید از معروف‌ترین معابد تایلند باید به شهرهای مختلفی بروید. شاید این موضوع کمی قیمت تور تایلند را افزایش دهد؛ اما باور کنید آنقدر از این بازدید لذت می‌برید که نگران مبلغ بیشتری که پرداخت کردید نخواهید بود.

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.