صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / جزئیات مجوز تولید بدون کارخانه/ احیای ۹۰ واحد راکد در تهران
جزئیات مجوز تولید بدون کارخانه/ احیای ۹۰ واحد راکد در تهران

جزئیات مجوز تولید بدون کارخانه/ احیای ۹۰ واحد راکد در تهران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از شناسایی ۷۸۰ واحد را که در استان تهران خبر داد که امسال احیای ۲۰۵ واحد هدف گذاری و در پنج ماهه امسال ۹۰ واحد احیا شده و گفت که برای استفاده از طرفیت خالی کارخانه‌هایی که با زیر ۵۰ درصد ظرفیت اسمی کار می‌کنند، مجوز فعالیت بدون کارخانه صادر می‌شود.

محمود سیجانی با بیان اینکه در هفته دولت ۴۳ پروژه تولیدی در تهران افتتاح می‌شود، گفت: سرمایه این پروژه‌ها ۷۰ هزار میلیارد تومان است که زمینه اشتغال ۳۰۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به پراکندگی این پروژه‌ها در شهرستان‌های مختلف استان تهران، اظهار کرد: عمده واحدها نیز دانش بنیان هستند. همچنین برخی از طرح‌ها ایجادی و برخی توسعه‌ای هستند. در حال حاضر در تهران فقط صنایع دانش بنیان و مجاز مثل صنایع غذایی، الکترونیک و غیره امکان احداث و بهره برداری دارند و مابقی طرح‌ها مربوط به توسعه صنایع موجود با رعایت نکات زیست محیطی است.

همچنین به گفته این مقام مسئول یکی دیگر از برنامه‌های سازمان صمت استان تهران، نوسازی صنایع موجود برای ارتقای توان رقابت آنها و کاهش آلایندگی‌ها است.

۲۵۰ واحد دانش بنیان در تهران

سیجانی از فعالیت ۲۵۰ واحد دانش بنیان در استان تهران خبر داد و گفت: برای افزایش ۵۰ واحد دانش بنیان دیگر برنامه ریزی شده است. در این راستا واحدها به تشویق می‌شوند. واحدهای هم در تهران فعال هستند که دانش بنیان محسوب می شود اما هنوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجوز دریافت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه به طور کلی در استان تهران ۹۰۰۰ واحد صنعتی در سامانه ثبت شده و ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ واحد صنفی تولید در مقیاس صنعتی نیز وجود دارد، در پاسخ به سوالی درباره معیار دانش بنیان بودن واحدها، اظهار کرد: مجوز دانش بنیان باید از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت شود و تشخیص این امر به عهده این نهاد است.

۷۸۰ واحد راکد در تهران

رئیس سازمان صمت استان تهران در ادامه از شناسایی ۷۸۰ واحد را که در استان تهران خبر داد و گفت: امسال احیای ۲۰۵ واحد هدف گذاری شده و در پنج ماهه امسال ۹۰ واحد احیا شده است. همچنین طی یک سال گذشته ۲۷۵ راکد به چرخه تولید برگشته است.

جزئیات مجوز تولید بدون کارخانه

وی با بیان اینکه برنامه دیگری این سازمان فعال کردن واحدهای نیمه فعال است که با زیر ۵۰ درصد ظرفیت اسمی کار می‌کنند، تصریح کرد: با استفاده از راه‌های تامین مالی، تامین مواد اولیه و ایجاد بازارهای داخلی و صادراتی به این واحد ها کمک می‌شود با ظرفیت کامل فعالیت کنند. همچنین با ارائه مجوز تولید بدون کارخانه به افرادی که تاجر، سرمایه گذار و کارآفرین موفق هستند، این افراد می‌توانند از این ظرفیت‌های خالی استفاده کنند.

همچنین مطالعه کنید:

سهم لوکس نشینان و سواران از مالیات در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز ، مالکانی که ارزش املاک و خودروهای آنان بالاتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.