صفحه اصلی / اسلایدر / نان و مرغ و گوشت در صدر شکایات مردمی
نان و مرغ و گوشت در صدر شکایات مردمی

نان و مرغ و گوشت در صدر شکایات مردمی

کسب و کار نیوز- به گفته معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران در پنج ماهه امسال بیشترین شکایات در گروه کالایی نان، مرغ و گوشت، میوه، خدمات پس از فروش لوازم خانگی، قند و شکر و خودرو مربوط به گرانفروشی، کم فروشی و عدم صدور فاکتور بوده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، سعید محمدی پور اظهار کرد: در پنج ماهه امسال ۳۱۷ هزار و ۸۸۴ بازرسی از صنوف توزیعی و خدماتی در استان تهران انجام و در نتیجه آن ۳۱ هزار و ۲۱۰ پرونده تخلف به ارزش ۵۷۳ میلیون تومان در معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت تهران تشکیل و جهت بررسی و تعیین تکلیف به مراجع مربوطه ارجاع شد.

وی با بیان اینکه دراین بازه زمانی ۳۱ هزار و ۸۷۹ مورد بازرسی در زمینه کالای قاچاق انجام شده است، تصریح کرد: در نتیجه این بازرسی‌ها ۲۴۸ پروند به ارزش ۶۴ میلیارد تومان تشکیل شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران همچنین با بیان اینکه در این مدت ۲۵ هزار و ۹۱۸ مورد گشت مشترک یاد شده با تعزیرات حکومتی، بازرسین اتحادیه‌ها، بهداشت و درمان و پلیس امنیت اقتصادی و غیره برگزار شده، ارزش پرونده‌های حاصل از گشت‌های مشترک را ۱۳۳ میلیارد تومان عنوان کرد.

محمدی پور همچنین از ارسال تعداد ۵۴ هزار و ۷۰۸ شکایت در پنج ماهه امسال به معاونت بازرسی خبر داد که از این تعداد ۲۶ هزار و ۲۸۷ مورد متخلف و ۲۸ هزار و ۴۲۱ مورد غیر متخلف بوده‌اند.

به گفته این مقام مسئول در مدت یاد شده، بیشترین شکایات مربوط به گرانفروشی، کم فروشی و عدم صدور فاکتور و در گروه کالایی مربوط به نان، مرغ و گوشت، میوه، خدمات پس از فروش لوازم خانگی، قند و شکر، و خودرو بوده است.

چگونه شکایت کنیم؟

مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابع، شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (ir.124)و اپلیکیشن “آپ” شکایت خود را مطرح کنند.

طبق قانون نظام صنفی، گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.