صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / بیش از ۸۰۰ دستگاه لوازم خانگی بی‌کیفیت توقیف شد
بیش از ۸۰۰ دستگاه لوازم خانگی بی‌کیفیت توقیف شد

بیش از ۸۰۰ دستگاه لوازم خانگی بی‌کیفیت توقیف شد

مدیرکل استاندارد استان تهران از توقیف و جمع آوری ۸۱۹ دستگاه لوازم خانگی بی‌کیفیت و فاقد علامت استاندارد در پنج ماهه امسال در تهران خبر داد و گفت که در این مدت به دلیل بی کیفیتی محصول و نقص در فرآیند تولید، تعداد ۶۵ پروانه استاندارد لوازم خانگی ابطال و ۲۶ مورد تعلیق شده است.

عباس نوری اظهار کرد: در پنج ماهه اول امسال، ۸۱۹ دستگاه فرآورده بی‌کیفیت و فاقد علامت استاندارد در صنعت لوازم خانگی برقی و گازی اعم از هود اجاق خوراک پزی، اجاق گاز، آون توستر، فر برقی، کابین برودتی و کولر آبی، توقیف و جمع آوری و به مراجع قانونی ارجاع شده است.

به گفته وی بر اساس آمار و با توجه به حساسیت مقام معظم رهبری در حوزه لوازم خانگی و حمایت از تولید با کیفیت، نظارت‌ها و تمرکز این اداره کل در این حوزه نسبت به سال گذشته، ۳۰ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول مهمترین عوامل برخورد با متخلفان را نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد و جعل آن و بی کیفیتی محصولات در آزمون بر اساس الزامات استاندارد ملی عنوان کرد و گفت: در پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ به دلیل بی کیفیتی محصول و نقص در فرآیند تولید، تعداد ۶۵ پروانه استاندارد لوازم خانگی ابطال و ۲۶ مورد تعلیق شده است.

نوری در پایان در پاسخ به اینکه چه برخوردی با متخلفان صورت گرفته، تصریح کرد: از جمله اقدامات اداره کل در این خصوص، تعلیق یا ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد متخلفان، معرفی آن‌ها به مراجع قانونی و اعمال جرایم نقدی و غیر نقدی است.

گفتنی است پیش‌تر دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفته بود که در پی اثرات منفی قیمت‌گذاری دستوری، تولیدکنندگان باید قیمت تمام شده را پایین بیاورند و حتی برخی سراغ قطعات ارزان قیمت رفته‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.