صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / اشتغالزایی ۲۳ هزار نفر با طرح‌های هفته دولت/ ۸۰ درصد قاچاق در ۵ گروه کالایی
اشتغالزایی ۲۳ هزار نفر با طرح‌های هفته دولت/ ۸۰ درصد قاچاق در ۵ گروه کالایی

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

اشتغالزایی ۲۳ هزار نفر با طرح‌های هفته دولت/ ۸۰ درصد قاچاق در ۵ گروه کالایی

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام برنامه‌های هفته دولت این وزارتخانه، اظهار کرد: لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی، دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی و پوشاک بیش از ۸۰ درصد حجم قاچاق را تشکیل می‌دهند و حجم قاچاق فقط در لوازم یدکی، لوازم خانگی و دخانیات ۱۷۱ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.


امید قالیباف درباره طرح‌های در حال افتتاح وزارت صمت در هفته دولت به ایسنا،گفت: در هفته دولت ۳۶۷ طرح تولیدی با ۷۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و با اشتغالزایی ۲۳ هزار نفر به بهره برداری در استان‌ها و شهرهای مختلف می‌رسد.

وی با بیان اینکه در بخش صنایع عمومی ۹۵ طرح در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای این وزارتخانه در یک سال گذشته مقابله هوشمند با قاچاق کالا بوده است. لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی، دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی و پوشاک بیش از ۸۰ درصد حجم قاچاق را تشکیل می‌دهند که کار شناسه دار کردن و رصد هوشمند بازار برای سه گروه اول آغاز شده است. حجم قاچاق فقط در لوازم یدکی، لوازم خانگی و دخانیات ۱۷۱ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. البته با اقدامات انجام شده بازار لوازم یدکی ساماندهی شده و کار پایش بازار لوازم خانگی از ۱۵ اردیبهشت و دخانیات از ۱۵ خرداد آغاز شده است.

هدفگذاری رشد ۹ و ۲۰ درصدی در صنعت لوازم خانگی و دخانیات

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه مقابله با قاچاق نباید موجب بهم ریختگی قیمت بخاطر ناکافی بودن تولید داخل شود،تصریح کرد: رشد تولید لوازم خانگی در سال جاری ۹ درصد و محصولات دخانی ۲۰ درصد هدف گذاری شده است. رشد تولید لوازم خانگی در یک سال دولت سیزدهم هشت درصد بود و تولید از ۱۵.۵ میلیون دستگاه به ۱۶.۷ میلیون دستگاه رسید. صادارت لوازم خانگی نیز در سال ۱۴۰۰ به ۴۰۰ میلیون دلار رسید که این میزان برای چهارماهه امسال ۱۶۴ میلیون دلار، با ۱۱۴ درصد رشد نسبت به برنامه، بوده است.

قالیباف در مورد عملکرد صنعت نساجی نیز گفت: در چهار ماهه امسال ۱۰۶ پروانه بهره برداری با اشتغال زایی ۲۲۴۵ نفر و سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان صادر شده و در هفته دولت نیز ۲۵ طرح با ایجاد ۲۴۳۲ فرصت شغلی و سرمایه گذاری ۱۲۵۳ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

سخنگوی صمت در مورد آخرین وضعیت صنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار هم گفت: ارزش صادرات در این حوزه در سال ۱۴۰۰ به ۴۲۷ میلیون دلار رسید که رشد ۳۶ درصدی نسبت سال ١٣٩٩ داشته است.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش سهم درآمدهای پایدار به ۵۲ درصد/ ضمانت بانکی جایگزین مالیات تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز ، سخنگوی اقتصادی گفت: دلیل تاخیر نهایی شدن قانون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.