صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / همکاری پارک فناوری پردیس با هلدینگ بزرگ فناوری و نوآوری بنگلادشی
همکاری پارک فناوری پردیس با هلدینگ بزرگ فناوری و نوآوری بنگلادشی

با هدف توسعه صادرات و دانش فنی شرکت های دانش بنیان صورت گرفت؛

همکاری پارک فناوری پردیس با هلدینگ بزرگ فناوری و نوآوری بنگلادشی

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس می‌گوید نخستین هدف همکاری با این هلدینگ بنگلادشی، توسعه همکاری‌های مبتنی بر فناوری، نوآوری و کارآفرینی دو کشور ایران و بنگلادش است. دستیابی به بازارها و انتقال فناوری کشورهای شبه قاره هند نیز هدف ثانویه ما از همکاری است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، میلاد صدرخانلو گفت: در این زمینه ما به دنبال توسعه همکاری ها به وسیله ابزارهایی مثل سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه های بین المللی فناورانه و نوآورانه ۲ کشور از طریق میزبانی مشترک و تبادل میزبانی رویدادهای فناوری و نوآوری هستیم.
او ادامه داد: انتقال فناوری موثر ۲ کشور در حوزه هایی که در آن سر آمد بوده و دارای تجربه و دانش فنی لازم هستند از دیگر برنامه های ما از این همکاری است.
صدرخانلو تاکید کرد: بنگلادش یک کشور مسلمان در حال توسعه است و جمعیت بسیار بالایی دارد. جمعیت جوان این کشور دستاوردهای قابل توجهی در حوزه فناوری و نوآوری داشته اند و به دنبال استفاده از تجربه جمهوری اسلامی ایران در توسعه فناوری و نوآوری کشورشان هستند.
رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس درباره چرایی انتخاب این هلدینگ برای این همکاری گفت: این مجموعه خصوصی بزرگترین هولدینگ بنگلادش است که در حوزه فناوری و نوآوری فعالیت می کند و حدود ۵۸ مجموعه و شرکت تابع دارد. این مجموعه کلیه زیرساخت‌های لازم برای اثر گذاری در حوزه فناوری نوآوری و کارآفرینی اعم از دانشگاه، صندوق های خطر پذیر یا وی سی، مراکز رشد، شتاب دهنده و فضای کار اشتراکی که برای فعالیت اثربخش در زمینه فناوری و نوآوری نیاز است را فراهم کرده است.
او افزود: البته مسئولان این هولدینگ نیز خواستار استفاده از تجربیات مثبت پارک فناوری پردیس در حوزه فناوری و نوآوری برای توسعه فعالیت هایشان هستند.
صدرخانلو تصریح کرد: هدف ما توسعه همکاری های مشترک دو کشور در حوزه فناوری نوآوری و کارآفرینی است. ما معتقدیم ظرفیت های بسیار بالایی برای همکاری‌های بین دو کشور در این حوزه وجود دارد. پارک فناوری پردیس به عنوان یک کنشگر فعال زیست بوم ایران و این هولدینگ به عنوان یک کنشگر فعال زیست بوم فناوری و نوآوری بنگلادش هستند. ما می خواهیم به وسیله این همکاری، بین شرکت‌های فناوری و نوآوری ایرانی و شبه قاره هند نیز ارتباط برقرار کنیم و در واقع یکی از اهداف ما در این برنامه توسعه حضور شرکت های دانش بنیان و فناور ایرانی در بازار شبه قاره هند است.
او تاکید کرد: این همکاری می تواند در زیست بوم فناوری و نوآوری کشور تاثیرگذار باشد چرا که شبه قاره هند بازاری بسیار گسترده برای صادرات محصولات دانش بنیان و فناور کشور است. همچنین جایی است که دانش فنی بسیار خوبی در زمینه های مختلف فناوری و نوآوری دارد.
رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس ادامه داد: به شبه قاره هند نه تنها می‌توان به عنوان بازار نگاه کرد، بلکه از منظر تحقیق و توسعه نیز می توان از تجربیات شرکت‌های حاضر در شبه قاره هند استفاده کرد که منجر به بهبود دانش فنی شرکت های دانش بنیان کشور مان خواهد شد.
صدرخانلو تصریح کرد: صدرخانلو تصریح کرد: بنگلادش در حوزه پوشاک، فناوری زیستی (بایوتکنولوژی) و فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیشرفت های قابل توجهی در سالهای اخیر داشته است که می‌تواند به توسعه فناوری داخلی کشور کمک کند.
او تاکید کرد: یکی از اهداف شبکه تبادل فناوری دی ۸ به عنوان یکی از پروژه های بین المللی پارک فناوری پردیس این است که به خودمان و سایر کشورهای مسلمان کمک کنیم تا توسعه همکاری های فناورانه به توسعه اقتصادی کشورهای عضو منجر شود. ما در این شبکه رسالت داریم به سایر کشورهای دوست و مسلمان کمک کنیم تا یک هم افزایی موثر در حوزه فناوری داشته باشند تا در نهایت منجر به توسعه اقتصادی کلیه کشورهای مسلمان شود.
رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس در پایان تاکید کرد: این همکاری‌ها بین بخش های فناورانه و و نوآورانه کشورهای مسلمان می‌تواند سرآغاز همکاری‌هاس بسیار موثر و هدفمندی شود که زمینه ساز توسعه تعاملات در بخش‌های گوناگون بوده و در نهایت منجر به توسعه اقتصاد و ثروت‌آفرینی در کلیه جوامع مسلمان گردد.

همچنین مطالعه کنید:

پردیس‌های علم و فناوری مشترک بین پارک‌ها و صنایع راه اندازی می شود/رفع نیازهای بومی و منطقه‌ای با توسعه دانش بنیان ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، سجاد محمدعلی نژاد با اشاره به نام گذاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.