صفحه اصلی / اسلایدر / چرا برخی از لوازم خانگی خارجی ارزان‌تر از داخلی‌هاست؟
چرا برخی از لوازم خانگی خارجی ارزان‌تر از داخلی‌هاست؟

چرا برخی از لوازم خانگی خارجی ارزان‌تر از داخلی‌هاست؟

کسب و کار نیوز- دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: علت اینکه برخی کالاهای قاچاق ارزان تر از کالاهای تولید داخل شده این است که مسئولیتی پای آن نیست؛ برای مثال مدتی که ارز دولتی به برخی کالاها اختصاص پیدا می‌کرد، کالاهای اساسی قاچاق و ارزان فروشی می‌شد و بعد به جای آن برخی کالاهای قاچاق به کشور وارد و زیر قیمت تولید داخل فروخته می‌شد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، عباس هاشمی با بیان اینکه هر روش مقابله با قاچاق روش خوبی‌ است و تولید کنندگان با آن همراهی می‌کنند، اظهار کرد: بحث‌های مربوط به شناسه کالا، کد رهگیری، سامانه جامع گارانتی و سامانه جامع تجارت برای شفاف‌سازی در دستور کار است. نماد شفافیت را نیز انجمن پیشنهاد داده که باید با سامانه‌های موجود ارتباط پیدا کند.

وی با بیان اینکه برای مقابله با قاچاق باید هزینه قاچاق افزایش پیدا کند، تصریح کرد: علت اینکه برخی کالاهای قاچاق ارزان تر از تولید داخل شده این است که مسئولیتی پای آن نیست. برای مثال مدتی که ارز دولتی به برخی کالاها اختصاص پیدا می‌کرد، کالاهای اساسی قاچاق و ارزان فروشی می‌شد و بعد به جای آن برخی کالاهای قاچاق به کشور وارد می‌شد و قاچاقچی از هر دو سود می‌برد. بنابراین کالا را زیر قیمت تولید داخل که با موانع زیادی مواجه است می‌فروختند.

آشنایی با با اینکه کالای قاچاق یکی از رقبای تولید داخل است، گفت: حتی برخی کالاهای قاچاق با بیمه و خدمات فروخته می‌شود. بنابراین باید عزم جدی برای مقابله با آنها وجود داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.