چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / شرایط پرداخت وام جدید صندوق توسعه ملی اعلام شد
شرایط پرداخت وام جدید صندوق توسعه ملی اعلام شد

شرایط پرداخت وام جدید صندوق توسعه ملی اعلام شد

معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی شرایط پرداخت تسهیلات از طریق قرارداد مانایی را اعلام کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، نشست معرفی قراردادهای مانایی (در راستای ابلاغ شیوه‌نامه اصول مطالبات غیرجاری صندوق توسعه ملی توسط رئیس جمهوری) با حضور مسئولان بانکی و رئیس هیئت امنای صندوق توسعه ملی برگزار شد.

علیرضا میر محمد صادقی_عضو هیئت عامل و معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی – به معرفی قراردادهای مانایی و پرداخت تسهیلات از این طریق پرداخت.

وی تاثیرات مثبت قراردادهای مانایی را در مواردی چون حفظ ارزش منابع ریالی صندوق توسعه ملی، تامین همزمان ارز و ریال، جلوگیری از تبدیل ارز به ریال در داخل کشور، افزایش توان ساخت داخل و اشتغالزایی، کاهش فشار بر روی بانک‌ها بابت تامین مالی بخش زیادی طرح‌ها دانست.

این مقام مسئول در صندوق توسعه ملی اعلام کرد که محاسبه تسهیلات در قرارداد مانایی به صورت ارزی و مبادلات تسهیلات به صورت ریالی خواهد بود.

وی همچنین گفت که بانک‌ها می‌توانند از فردا از قراردادهای مانایی استفاده کنند.

میرمحمد صادقی درباره شرایط تسهیلات اعطایی قرارداد مانایی بیان کرد: شیوه پرداخت و بازپرداخت تسهیلات در قرارداد ارزی به صورت ارزی خواهد بود اما در قرارداد مانایی به صورت ریال مانا و ریال مانا/ارزی خواهد بود.

معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی در ادامه گفت: تسهیلات قرارداد مانایی برای کسانی است که متقاضی وام ارزی هستند و می‌خواهند این وام را در داخل کشور خرج کنند.

همچنین مطالعه کنید:

جزئیات معامله۶ هزار میلیاردی سرخآبی‌ها با پتروشیمی و بانک‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در خصوص واگذاری استقلال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.