صفحه اصلی / اصناف / برندها / نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس + خرید از بتن شیمی خاتم
نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس + خرید از بتن شیمی خاتم

نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس + خرید از بتن شیمی خاتم

نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس چگونه است؟ با توجه به اینکه بتن در مصارف بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد، بسیاری از کاربران به دنبال روش هایی برای افزایش کیفیت بتن هستند.

یکی از مهم ترین افزودنی هایی که منجر به افزایش کیفیت و کارایی بتن می شود، ژل میکروسیلیس است که از ترکیب دوده سیلیسی، روان کننده بتن و دیگر افزودنی ها به دست می آید و امروزه به عنوان یکی از باکیفیت ترین افزودنی های بتن شناخته می شود. اطلاع از نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس سبب می شود که به عنوان مجری یک پروژه بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید. برای اطلاع از نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ژل میکروسیلیس چیست؟

برای اینکه بتن ها کیفیت و کارایی بالایی داشته باشند، نیاز است که با افزودنی هایی بهینه سازی گردند تا نفوذپذیری آن ها در برابر عوامل مخرب و تجزیه کننده کاهش پیدا کنند. از موثرترین روش ها برای افزایش کارایی بتن، تنظیم نسبت آب به سیمان در آن ها می باشد که معمولا برای اینکار از ژل های میکروسیلیس استفاده می شود.

میکروسیلیس ها از افزودنی های بتن هستند که به دلیل ترکیباتی که از آن برخوردار می باشند، منجر به افزایش مقاومت بتن می گردند و از تخریب آن جلوگیری می کنند.
نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس چگونه است؟

همانطور که پیش تر به آن پرداختیم، ژل میکروسیلیس مخلوطی از چند ماده مختلف است که برای افزایش کیفیت و کارایی بتن محصولی مناسب می باشد. بیشترین ترکیبات ژل میکروسیلیس را پودر میکروسیلیس و روان کننده های بتن تشکیل می دهند. در برخی از این ژل ها از الیاف پلی پروپیلن نیز استفاده می شود.

هر پروژه دارای شرایط ویژه و خاصی است که همین موضوع سبب می شود در هر یک به تناسب شرایط پروژه از نوع خاصی از ژل های میکروسیلیس استفاده گردد. توصیه می کنیم برای رسیدن به نتیجه مطلوب پیش از استفاده از ژل های میکروسیلیس، ابتدا از کارشناسان بتن شیمی خاتم مشاوره دریافت کنید تا با بررسی شرایط پروژه، میکروسیلیس مناسب را به شما پیشنهاد دهند.

نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس به این صورت است که ابتدا باید بتن و ژل میکروسیلیس را با اندازه های کنترل شده ای با یکدیگر مخلوط و سپس فرآیند بتن ریزی آغاز گردد. یکی از مزایای استفاده از ژل های میکروسیلیس در بتن این است که خاصیت نفوذ ناپذیری آن را در برابر آب، مواد اسیدی و مواد خورنده کاهش می دهد. همینطور مقاومت فشاری بتن را نیز تا اندازه قابل توجهی بالا می برد.

فراموش نکنید که نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس به طور مستقیم بر نتیجه تاثیر گذار است؛ به همین دلیل لازم است این محصول به صورت تخصصی مورد استفاده قرار بگیرد. به طور کلی مراحل استفاده از ژل میکروسیلیس شامل مراحل زیر است :

  • دریافت بتن
    اضافه کردن ژل میکروسیلیس به میکسر
    مخلوط کردن بتن و ژل میکروسیلیس به مدت ۵ الی ۷ دقیقه و با دور تند (۲۰ دور در دقیقه)
    دریافت محصول آماده شده با شکل خمیری

راهنمای استفاده از ژل میکروسیلیس

ترکیباتی که در ساخت ژل میکروسیلیس به کار می روند، قابل تنظیم هستند؛ به این معنی که می توان مواد اولیه موجود برای ساخت ژل میکروسیلیس را به اندازه مورد نیاز کاهش و یا افزایش داد. این موضوع از مزیت های ژل های میکروسیلیس است چراکه سبب می شود بتوان متناسب با شرایط هر پروژه، از افزودنی مخصوص برای همان پروژه استفاده کرد.

نحوه استفاده از ژل میکروسیلیس اینگونه است که مقدار مورد نیاز از این افزودنی به بتن اضافه می شود؛ برخی از کارشناسان بر این باور هستند که به منظور اطمینان از اختلاط ژل میکروسیلیس با بتن، لازم است این دو در کامیون حمل بتن با دور تند مخلوط گردند.

از ژل های میکروسیلیس برای ساخت قطعات پیش ساخته بتنی همچون موزاییک، سنگ مصنوعی، نیوجرسی، بدنه سدها و … استفاده می شود. متخصصین بتن شیمی خاتم توصیه می کنند که از ژل میکروسیلیس به اندازه درصدی از وزن سیمان استفاده شود که این مقدار متناسب با شرایط پروژه بین ۵ الی ۸ درصد وزن سیمان متغیر است.

لازم به ذکر است به منظور افزایش قدرت پخش ژل های میکروسیلیس ابتدا آن را با آب رقیق کرده و سپس به بتن اضافه می کنند. البته به منظور جلوگیری از ورود آب اضافی به بتن، بهتر است این افرودنی با بخشی از مقدار آب طرح اختلاط مخلوط شود و سپس به بتن اضافه گردد.

توجه

ژل میکروسیلیس در حالت سکون، ظاهری ژله ای دارد اما بعد از تکان دادن به صورت مایع در می آید.
ژل میکروسیلیس را می توان برای ساختن یک بتن نفوذ ناپذیر یا در بچینگ و یا پس از ساخت بتن الیافی در تراک میکسر اضافه کرد.
جهت اطمینان از نحوه استفاده صحیح از ژل میکروسیلیس و کارایی بیشتر این افزودنی، از آن به صورت دو جزئی استفاده می کنند؛ به طوری که مقداری از آن را در بچینگ و مقداری دیگر را نیز در زمان اجرای پروژه و قبل از مصرف به تراک میکسر اضافه می کنند.

مشکلات ناشی از نحوه استفاده نادرست از ژل میکروسیلیس

در نظر داشته باشید که در ترکیبات ساخت ژل میکروسیلیس از روان کننده بتن استفاده شده است؛ همین موضوع نشان دهنده ضرورت استفاده درست از میکروسیلیس ها است، چراکه در صورتی که بیش از اندازه مجاز استفاده گردد می تواند منجر به بروز مشکلات بسیاری در بتن شود.

از آنجایی که تعیین درصد مصرف ژل میکروسیلیس در محل پروژه نیازمند تخصص و دانش کافی و همینطور صرف هزینه و زمان است؛ از این رو اغلب کارخانه های تولیدی این درصد را محاسبه می کنند و سپس آن را به عنوان محدوده مصرف محصول در پروژه های مختلف بر روی بسته بندی درج می کنند. با این حال میزان مصرف این افزودنی باید توسط مهندس طراح سازه و بتن تعیین گردد.
عامل های مؤثر بر مقدار مصرف ژل میکروسیلیس

اولین عاملی که در مقدار مصرف ژل میکروسیلیس موثر است، نوع بتن مورد استفاده می باشد. البته طرح اختلاط بتن نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار بر مقدار مصرف این افزودنی خواهد بود.

به عقیده کارشناسان بتن شیمی خاتم، در هنگام خرید ژل میکروسیلیس باید به نسبت و انواع اجزای تشکیل دهنده این افزودنی نیز توجه شود، چراکه از مهم ترین مواردی است که میزان و مقدار مصرف آن را در بتن تعیین می کند. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از  قیمت ژل میکروسیلیس با کارشناسان بتن شیمی خاتم تماس حاصل بفرمایید.

میزان روانی و تراکم بتن از دیگر عوامل مهم بر مقدار مصرف ژل میکروسیلیس است، چراکه میکروسیلیس ها دارای روان کننده بتن هستند و لازم است به اندازه مورد نیاز برای روانی بتن مورد استفاده قرار بگیرند.

در صورتی که از میکروسیلیس ها در مرحله آخر و پیش از ریختن بتن ها استفاده شود، می توان روانی بتن را با بررسی در مراحل مختلف تنظیم نمود. جهت بررسی اسلامپ بتن از آزمایش هایی مثل جریان اسلامپ استفاده می شود و یا متخصصین به صورت چشمی روانی بتن را بررسی می کنند.

خرید ژل میکروسیلیس از بتن شیمی خاتم

با استفاده از ژل میکروسیلیس در بتن، نیازی به استفاده از محصولات و افزودنی های دیگر نیست، چراکه این محصول به تنهایی کیفیت و کارایی بتن را به اندازه قابل توجهی افزایش می دهد.

برای دریافت مشاوره پیرامون خرید چسب بتن، خرید ژل میکروسیلیس، خرید روان کننده بتن و … می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در این صفحه، با متخصصین بتن شیمی خاتم در واحد فروش در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.