صفحه اصلی / اصناف / برندها / مزایا و خطرات استفاده از ارز دیجیتال بیت کوین
مزایا و خطرات استفاده از ارز دیجیتال بیت کوین

مزایا و خطرات استفاده از ارز دیجیتال بیت کوین

ارز ديجيتال بيت كوين یک ارز رمزنگاری شده مجازی است که به عنوان پول و به منزله نوعی پرداخت خارج از کنترل هر شخص، گروه یا نهاد طراحی شده است. بنابراین نیاز به دخالت شخص ثالث در تراکنش های مالی را از بین می‌برد. به ماینرهای بلاک چین برای کار انجام شده در زمینه تأیید تراکنش ها پاداش داده می‌شود و می‌توان این ارز را در صرافی ها خریداری کرد.

بیت ‌کوین در سال ۲۰۰۹ توسط یک توسعه دهنده ناشناس یا گروهی از توسعه دهندگان با نام ساتوشی ناکاموتو به عموم معرفی شد. از آن زمان این ارز به شناخته‌شده‌ترین ارز رمزنگاری شده در جهان تبدیل شده است. محبوبیت آن الهام بخش توسعه بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر شده است. رقبا سعی می‌کنند آن را به عنوان یک سیستم پرداخت جایگزین کنند یا اینکه به عنوان ابزار یا توکن های امنیتی در سایر بلاک چین ها و فناوری های نوظهور مالی از آن استفاده کنند.

نکات کلیدی درباره بیت کوین
⦁ ارز دیجیتال بیت کوین که در سال ۲۰۰۹ راه‌اندازی شد، بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار است.
⦁ برخلاف ارز فیات، بیت کوین با استفاده از یک سیستم دفتر کل غیرمتمرکز معروف به بلاک ‌چین ایجاد، توزیع، معامله و ذخیره می‌شود.
⦁ تاریخ این ارز دیجیتال به عنوان یک ذخیره ارزشی آشفته بوده است. این ارز در طول عمر نسبتا کوتاه خود چندین دوره رونق و رکود را پشت سر گذاشته است.
⦁ این ارز به عنوان اولین ارز مجازی که به محبوبیت و موفقیت گسترده‌ای دست یافته است، الهام بخش بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر بوده است.

دامنه بیت کوین
در آگوست ۲۰۰۸، نام دامنه این ارز به عنوان Bitcoin.org ثبت شد. این دامنه اکنون حفاظت شده است، به این معنی که هویت شخصی که آن را ثبت کرده جزئی از اطلاعات عمومی نیست. در ۳ ژانویه ۲۰۰۹، اولین بلاک بیت کوین با نام بلوک صفر استخراج شد. در ۸ ژانویه ۲۰۰۹ نیز اولین نسخه نرم‌افزار این ارز به لیست پستی رمزنگاری اعلام شد و در ۹ ژانویه ۲۰۰۹، بلوک ۱ استخراج و استخراج این ارز به طور جدی آغاز شد.
پاداش ارز دیجیتال بیت کوین هر ۲۱۰۰۰۰ بلاک نصف می‌شود. به عنوان مثال، پاداش بلاک ۵۰ بیت کوین جدید در سال ۲۰۰۹ بود. در ۱۱ می ۲۰۲۰، نیمه سوم اتفاق افتاد که پاداش هر کشف بلوک را به ۶.۲۵ بیت کوین کاهش داد. یک بیت کوین به هشت رقم اعشار (۱۰۰ میلیونیم یک بیت کوین) قابل تقسیم است و این کوچکترین واحد به عنوان ساتوشی نامیده می‌شود.

پیچیدگی بیت کوین
بیت کوین، به عنوان شکلی از ارز چندان پیچیده نیست که بتوان آن را درک کرد. به عنوان مثال، اگر شما یک بیت کوین دارید، می‌توانید از کیف پول ارز دیجیتال خود برای ارسال بخش های کوچکتری از آن به عنوان پرداخت برای کالاها یا خدمات استفاده کنید. با این حال، وقتی سعی می‌کنید بفهمید که چگونه کار می‌کند، وضعیت بسیار پیچیده می‌شود.

فناوری بلاک چین
ارزهای دیجیتال بخشی از یک بلاک چین و شبکه مورد نیاز برای تامین انرژی آن هستند. بلاک چین یک دفتر کل توزیع شده و یا یک پایگاه داده مشترک است که داده ها را ذخیره می‌کند. داده های درون بلاک چین با روش های رمزگذاری ایمن می‌شوند. هنگامی که یک تراکنش در این شبکه انجام می‌شود، اطلاعات بلوک قبلی با داده های جدید در بلوک جدید کپی شده و به این ترتیب این شبکه رمزگذاری می‌گردد و تراکنش توسط اعتبارسنجی هایی با نام ماینرها در شبکه تأیید می‌شود. هنگامی که یک تراکنش تأیید می‌شود، یک بلوک جدید باز شده و در نتیجه یک بیت کوین ایجاد می‌شود و به عنوان پاداش به ماینرهایی که داده های داخل بلوک را تأیید کرده‌اند، داده می‌شود. سپس آنها می‌توانند از آن استفاده کنند، آن را نگه دارند یا بفروشند.

الگوریتم های بیت کوین

بیت کوین از الگوریتم هش SHA-256 برای رمزگذاری داده های ذخیره شده در بلوک های روی بلاک چین استفاده می‌کند. به عبارت ساده‌تر، داده های تراکنش ذخیره شده در یک بلوک به یک عدد هگزادسیمال ۲۵۶ بیتی رمزگذاری می‌شود. این شماره شامل تمام داده های تراکنش و اطلاعات مرتبط با بلوک های قبل از آن است. داده های مرتبط بین بلوک ها همان چیزی است که منجر به نامیده شدن دفتر کل یک زنجیره بلوکی شده است.
تراکنش ها در یک صف قرار می‌گیرند تا توسط ماینرها در شبکه تأیید شود. ماینرها در شبکه بلاک چین بیت کوین همگی تلاش می‌کنند تا یک تراکنش را به طور همزمان تأیید کنند. نرم‌افزار و سخت‌افزار ماینینگ برای حل nonce کار می‌کنند، یک عدد چهار بایتی که در هدر بلوک موجود است و ماینرها در تلاش برای حل آن هستند. هدر بلوک به طور مکرر توسط یک ماینر هش یا به طور تصادفی بازسازی می‌شود تا زمانی که به یک عدد هدف مشخص شده توسط بلاک چین برسد. سپس هدر بلوک حل می‌شود و یک بلوک جدید برای رمزگذاری و تأیید تراکنش های بیشتر ایجاد می‌گردد.

نحوه استخراج بیت کوین
برای استخراج بیت کوین می‌توان از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مختلفی استفاده کرد. هنگامی که بیت کوین برای اولین بار منتشر شد، امکان استخراج آن به صورت رقابتی در رایانه شخصی وجود داشت. با این حال، با محبوبیت بیشتر، ماینرهای بیشتری به شبکه ملحق شدند که شانس حل کردن هش را کاهش داد. اگر رایانه شخصی‌تان سخت‌افزار جدیدتری داشته باشد، همچنان می‌توانید از رایانه شخصی خود به عنوان ماینر استفاده کنید، اما شانس حل یک هش به صورت جداگانه بسیار ناچیز است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از صرافی اوکی اکسچنج با نام اختصاری ok-ex کمک بگیرید.

قیمت بیت کوین
اگر نمی‌خواهید بیت کوین استخراج کنید، می‌توانید آن را با استفاده از صرافی ارز دیجیتال خریداری کنید. تعیین قیمت بیت کوین در بایننس به نوسانات بازار ارز دیجیتال بستگی دارد. اکثر مردم به دلیل قیمت آن نمی‌توانند کل بیت کوین را خریداری کنند، اما شما می‌توانید بخش هایی از بیت کوین را در این صرافی ها به ارزهای فیات مانند دلار آمریکا خریداری کنید. به عنوان مثال، می‌توانید با ایجاد یک حساب کاربری و تامین مالی آن، بیت کوین را در Coinbase خریداری کنید. می‌توانید حساب خود را با استفاده از حساب بانکی، کارت اعتباری یا کارت نقدی خود تأمین کنید. به طور کلی نمی‌توان در زمینه تعیین قیمت بیت کوین در بایننس به طور دقیق اقدام کرد.

کلام آخر
صرافی اوکی اکسچنج با همکاری گروهی از افراد دارای تخصص و علاقه‌مند به حوزه رمزارزها، فعالیت خود در زمینه ارز دیجیتال بیت کوین را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرد و از آن زمان تاکنون تلاش کرده است برای افراد مختلف شرایط امنی را به منظور ارسال و دریافت رمزارز از طریق صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و یا سایت خود شرکت که نشانی دقیق آن https://ok-ex.io/buy-and-sell/BTC فراهم کند.

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.