صفحه اصلی / اسلایدر / فرصت سازمان ملی استاندارد به تغییر لیبل‌های مواد غذایی/ تولیدکنندگان نگران نباشند
فرصت سازمان ملی استاندارد به تغییر لیبل‌های مواد غذایی/ تولیدکنندگان نگران نباشند

فرصت سازمان ملی استاندارد به تغییر لیبل‌های مواد غذایی/ تولیدکنندگان نگران نباشند

کسب و کار نیوز- مدیرکل دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌المللی سازمان استاندارد خاطر نشان کرد: سازمان ملی استاندارد بعد از اینکه ابلاغیه‌ای را تدوین و برای اجرا به تولیدکنندگان ارجاع می‌دهد به تولیدکنندگان فرصت می‌دهد تا زمان داشته باشند که خود را برای اجرای آن آماده کنند؛ حتی اگر بنا باشد در یک استاندارد تغییری ایجاد و یا تجدید نظری صورت بگیرد به تولیدکنندگان فرصت داده می‌شود از این رو تولیدکنندگان نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

به گزار ش کسب و کار نیوز، فرحناز قلاسی در پاسخ به این پرسش که بنا به چه منطقی سازمان ملی استاندارد، خواستار الزام درج نام و نوع فرآورده‌هایی غذایی بزرگتر از برند تجاری شده‌اند؟ گفت: لیبل‌ و نشانه‌گذاری در مواد غذایی باید به‌گونه‌ای باشد که موجب گمراهی مصرف‌کننده نباشد.

وی با ذکر یک مثال توضیح داد: علائم و نشانه‌ها در شیر خشک کودک نباید اقواکننده باشد و مادر را متقاعد کند که از شیر خشک برای خوراک فرزندش به جای شیر مادر استفاده کند؛ همچنین یکسری ویژگی‌ها در فرآورده غذایی مهم هستند از این‌رو نباید با فونت درشت‌تر توجهات را به سمت دیگری هدایت کرد.

مدیر کل دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌المللی با بیان اینکه نشانه‌گذاری در لیبل‌های مواد غذایی استانداردهایی دارد که باید رعایت شود، تصریح کرد: ثبت تجاری علائم و نشانه‌ها با ابعاد مشخص ثبت شده‌اند و موافقت سازمان‌های مربوطه را دریافت کرده‌اند از این‌رو ابعاد و سایزها برندها در لیبل‌ها مشخص است و باید این نکات را تولیدکنندگان رعایت کند.‌

قلاسی در پاسخ به این پرسش که برخی از تولیدکنندگان از جمله تولیدکننده مواد غذایی در تالش به اداره استاندارد این استان مراجعه و خواستار توضیحات بیشتر در این خصوص شدند که این سازمان اظهار بی‌اطلاعی کرده است آیا این ابلاغیه به واحدهای تجاری ابلاغ نشده است؟ افزود: من مسئولیتی در زمینه نظارت بر اجرای این ابلاغیه را ندارم در این خصوص معاونت نظارت سازمان استاندارد باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد بعد از اینکه ابلاغیه‌ای را تدوین و برای اجرا به تولیدکنندگان ارجاع می‌دهد به تولیدکنندگان فرصت می‌دهد تا زمان داشته باشند که خود را برای اجرای آن آماده کنند؛ حتی اگر بنا باشد در یک استاندارد تغییری ایجاد و یا تجدید نظری صورت بگیرد به تولیدکنندگان فرصت داده می‌شود از این رو تولیدکنندگان نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.