صفحه اصلی / سرخط خبرها / بازی دست‌های پنهان در بورس
بازی دست‌های پنهان در بورس

آلبرت بغزیان، اقتصاددان:

بازی دست‌های پنهان در بورس

کسب و کار نیوز- به نظر می رسد به پایان بورس نزدیک شده ایم. زمانی که حجم مبنا، دامنه نوسان، الگوریتم های سفارش گذاری و رباط هایی که به راحتی می توانند حقوقی های خاص را وارد بورس کنند، وجود دارد دیگر بازار مناسبی برای سرمایه گذاری نخواهد بود.

به گزارش کسب و کار نیوز، دولت تمام تلاش خود را برای حفظ بورس بکار بسته است. اما جوابگو نیست. تمام تلاش دولت برای بقای بورس به این دلیل است که تلاطم در بازارهای دارایی دیگر اعم از طلا، سکه، خودرو، ارز، مسکن و… از این میزان بیشتر نشود. اما شاهد هستیم که در حال حاضر سرمایه گذاری در بازارها لحظه ای تغییر می کند.

دولتمردان نمی خواهند بپذیرند که مردم می خواهند خود را مخمصه تورم نجات دهند. به همین دلیل با تغییرات لحظه ای به بازارها هجوم می آورند. بازار طلا و سکه نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طور کلی تغییر رفتار مشهود است. مدل ایرانی این است. اگر فکر می کنیم که می توانیم منابع مالی را به سمت بورس سرازیر کنیم دیگر بی فایده است.

بورس با پشتوانه، تشویق و دانه پاشی دولت برای مردم شروع شد و با بازی حقوقی های بزرگ، سفارش گذاری های مصنوعی و بازی کردن با قیمت سهام تمام شد. به نظر می رسد به عنوان هزینه بورس در سبد دارایی مردم منتفی شده است. بازارهای دیگر انتخاب و جایگزین شده است. دیگر مردم آگاه شده اند که اگر پول خود را به سکه و خودرو تبدیل کنند سودآورتر است. نوساناتی که در بورس و سهام ها وجود دارد نشان می دهد بازی هر روز برای یک شرکت از پیش تعیین شده است. هیچ نظمی را مشاهده نمی کنیم و قرار است هر روز یک شرکت در بورس بازی دربیاورد.

 

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.