صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / برخورد با فروشندگان ارزی بلیت هواپیما به اتباع خارجی
برخورد با فروشندگان ارزی بلیت هواپیما به اتباع خارجی

رییس سازمان هواپیمایی مطرح کرد

برخورد با فروشندگان ارزی بلیت هواپیما به اتباع خارجی

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: فروش ارزی بلیت هواپیما به اتباع خارجی لغو شده و با متخلفان برخورد کرده و خواهیم کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، از ابتدای تیر ماه امسال  نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی برای اتباع غیرایرانی ارزی محاسبه و بر این اساس محاسبه قیمت فروش بلیت به این مسافران معادل قیمت “بیزینس‌کلاس” شد. این مصوبه مورد انتقاد بسیاری از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزارت امور خارجه، نمایندگان مجلس، فعالان گردشگری و مسافران خارجی قرار گرفت. نهایتا این تصمیم با دستور وزیر راه و شهرسازی لغو شد و قرار بر این بود که از این به بعد مبنای محاسبه فروش بلیت به اتباع خارجی مانند سابق ریالی باشد.

اما با وجود تغییر این تصمیم و توقف فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی، برخی شرکت‌های هواپیمایی مقاومت کرده و بسیاری از مسافران و گردشگران خارجی را سرگردان شده‌اند.

محمد محمدی بخش –رییس سازمان هواپیمایی کشوری – در این باره به ایسنا گفت: اگر مسافر غیر ایرانی از خارج از ایران، بلیت پروازی را خریداری کند طبیعتا با نرخ ارزی محاسبه و دریافت می‌شود اما اگر این اتفاق در داخل کشور رخ دهد غیر قانونی است و باید ریالی محاسبه شود.

وی افزود: اگر شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی اقدام به فروش بلیت هواپیما به اتباع خارجی به نرخ ارزی کند، تخلف است و با آن برخورد خواهیم کرد چرا که این تصمیم لغو شده و اعلام کردیم نباید چنین اتفاقی رخ دهد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه برخی فعالان گردشگری و انجمن‌های آن‌ها معتقدند که برخی ایرلاین‌ها مقاومت کرده و همچنان در حال فروش بلیت هواپیما به نرخ ارزی هستند، گفت: تا کنون تخلفی از سوی شرکت‌های هواپیمایی در این زمینه نداشته‌ایم اما چند آژانس مسافرتی که در این زمینه شیطنت‌هایی کرده بودند را شناسایی و آن‌ها را به مراجع قضایی معرفی کردیم.

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.