صفحه اصلی / اسلایدر / اتفاق عجیب در بازار ارز/ قیمت دلار سقوط می‌کند؟
اتفاق عجیب در بازار ارز/ قیمت دلار سقوط می‌کند؟

اتفاق عجیب در بازار ارز/ قیمت دلار سقوط می‌کند؟

کسب و کار نیوز- کارشناسان عنوان می‌کنند دلیل این‌که دلار تاکنون نتوانسته سقف جدیدی به خود ببیند، افزایش حجم عرضه در بازار توسط بانک مرکزی و عدم وجود کشش در سطوح قیمتی بالاتر است.

به گزارش کسب و کار نیوز، رفت و برگشت قیمت‌ها در بازار ارز ادامه دارد. در حالی قیمت دلار در اولین روز مردادماه فاز صعودی به خود گرفت و حتی یک کانال را رد کرد، اما فردای همان روز، باز یک کانال به عقب برگشت و در مسیر نزولی قرار گرفت. این اتفاق از نگاه فعالان بازار ارز از آن‌جایی نشات می‌گیرد که بازارساز در تلاش است تا افزایش قیمت دلار را مهار کند و بازار ارز سقف‌های جدید را به خود نبیند. این موضوع را به خوبی می‌شود در فروش ارز توافقی مشاهده کرد، تا جایی که دیروز عرضه دلار در بازار توافقی به شدت افزایش یافت.

رصد بازار نشان می‌دهد دیروز عرضه‌های میلیونی دلار وجود داشت، اما خریداری برای آن نبود و این مساله به اعتقاد برخی از تحلیلگران، گویای آن است که در روزهای آینده احتمالا نرخ ارز کاهشی خواهد بود.بر همین اساس، کارشناسان عنوان می‌کنند دلیل این‌که دلار تاکنون نتوانسته سقف جدیدی به خود ببیند، افزایش حجم عرضه در بازار توسط بانک مرکزی و عدم وجود کشش در سطوح قیمتی بالاتر است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در همین راستا روز گذشته قیمت هر برگ از این اسکناس آمریکایی در معاملات غیررسمی با بازگشت از سطوح قیمتی پایه کانال ۳۲ هزار تومانی به رقم ۳۱هزار و ۹۵۰ تومان رسید.کامران سلطانی‌زاده، دبیرکل شورای کانون صرافان کشور درباره وضعیت بازار ارز می‌گوید: بازار ارز شرایط آرامی را تجربه می‌کند و پیش‌بینی می‌شود در ادامه این روند با توجه به سیاست‌های ارزی بانک مرکزی و امکان عرضه اسکناس به شبکه صرافی‌ها، تداوم داشته باشد.

وی در زمینه حجم معاملات توافقی نیز عنوان می‌کند: پیش از ظهر روز یکشنبه (دیروز)، بیش از ۸۶ میلیون دلار در بازار توافقی با قیمت ۳۰ هزار و ۲۵۰ تومان عرضه شد، درحالی‌که تنها برای حدود ۴۵ هزار دلار مشتری وجود داشت و بقیه دلارهای عرضه شده، بدون مشتری ماند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.