چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / ثبت رکورد ۱۴ ماهه در معاملات بورس تهران
ثبت رکورد ۱۴ ماهه در معاملات بورس تهران

افت شدید ارزش معاملات خرد؛

ثبت رکورد ۱۴ ماهه در معاملات بورس تهران

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 24 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 91 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 14 ماه اخیر است.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه بیست و هشتم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۸۸۸ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۴۶۸ هزار و ۹۴۴ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۷۵۵ واحدی در سطح ۴۰۱ هزار و ۶۷۸ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) یک واحد پائین آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۶۱۹ واحد قرار گرفت.

امروز نمادهای «کگل»، «فخوز» و «نوری» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «تاپیکو»، «فارس» و «وخاور» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «تجلی» و «پخش» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «غصینو» و «زاگرس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و نوری و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ددانا، فرابورس و قچار پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افت شدید ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۶ هزار و ۷۵۱ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳ هزار و ۴۰۸ میلیارد تومان بود که ۵۰ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۲۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۹۱ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در ۱۴ ماه اخیر است.

صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۴۱ درصد کاهش یافت و ۱۶ میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۱۵۶ درصد رشد کرد و در رقم ۴۱ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد وملی (شرکت هلدینگ صنعتی ملی) با صف‌ خرید ۹ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وملی، نمادهای خزامیا (شرکت زامیاد) و فسازان (شرکت غلتک سازان سپاهان) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که ارزش آن ۹ میلیارد تومان بود. پس از غدشت، نمادهای سصفها، قشیر، خلنت و بالبر بیشترین صف فروش داشتند.

بورس

همچنین مطالعه کنید:

احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.