صفحه اصلی / اقتصادی / نشست ستاد مرکزی هماهنگی اربعین حسینی در مناطق آزاد برگزار شد
نشست ستاد مرکزی هماهنگی اربعین حسینی در مناطق آزاد برگزار شد

نشست ستاد مرکزی هماهنگی اربعین حسینی در مناطق آزاد برگزار شد

نشست ستاد مرکزی هماهنگی اربعین حسینی در مناطق آزاد به‌منظور برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی بین ‌دستگاه‌ها و سازمان‌ها و ارتقای کیفی خدمات به زائران در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی در مناطق آزاد، با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط، امروز سه شنبه (22 تیرماه)به میزبانی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، نشست ستاد مرکزی هماهنگی اربعین حسینی در مناطق آزاد به‌منظور برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی بین ‌دستگاه‌ها و سازمان‌ها و ارتقای کیفی خدمات به زائران در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی در مناطق آزاد، با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط، امروز سه شنبه (۲۲ تیرماه)به میزبانی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی برگزار شد.

به گزارش فرینا، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژۀ اقتصادی، در این نشست، هدف از تشکیل این ستاد در دبیرخانه شورایعالی را ورود و خروج بخش قابل‌توجهی از زوار از مرزهای واقع در مناطق آزاد قدیم و جدید و قرارگرفتن مناطق آزاد نوار شمالی کشور در مسیر عبور بخشی از زوار خارجی دانست و همکاری و هم‌افزایی با ستاد کل اربعین کشور در ترویج فرهنگ شیعی را به‌عنوان یک ضرورت جدی برشمرد.
سعید محمد با اشاره به ابلاغیه رئیس‌جمهور در اجرای مادۀ ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، تسهیل تصمیم‌گیری و مدیریت واحد در رویداد بزرگ راهپیمایی اربعین در منطقه آزاد اروند و مرز شلمچه را حاصل تحقق این مهم دانست.
وی در ادامه ضمن اشاره به سپردن کار به دست مردم افزود: با وجود بسته‌بودن مرزها طی دو سال گذشته، امسال استقبال مردم گسترده است. ما باید زیرساخت‌ها را فراهم نموده و پشتیبانی‌ کنیم تا نهادهای مردمی کار اصلی را انجام دهند.
در ادامه این نشست، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با بیان این نکته که ستاد اربعین در مناطق آزاد شأن سیاستگذاری و نظارت دارد، گفت: ما در سازمان‌های مناطق آزاد نیز هماهنگی‌هایی را شکل داده‌ایم تا با محوریت منطقۀ آزاد اروند اقدامات مؤثری در این زمینه انجام شود.
مهدی حسین‌زاده یزدی، افزود: انجام کارها به صورت دقیق نیازمند همفکری و هماهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف است. علاوه بر این، باید میان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و خیرین مناطق آزاد و دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی برگزاری این رویداد بزرگ نیز ارتباطات مؤثر برقرار کنیم.

گفتنی است؛ استاندار ایلام و نمایندگانی از ستاد کل اربعین کشور، وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت جهاد کشاورزی، پلیس راهور ناجا، سازمان هواشناسی کشور، سازمان اورژانس کشور، سازمان تبلیغات اسلامی کشور، ستاد خدمات سفر، سازمان صداوسیما، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، قرارگاه امداد اجتماعی جمعیت امیرالمؤمنین و نمایندگانی از بخش‌های خصوصی مرتبط در این نشست حضور داشتند.

حاضرین در نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود، دربارۀ چگونگی همکاری با دبیر شورایعالی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه و مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد به تشریک مساعی و ارائه راهکار پرداختند تا خدمت‌رسانی هرچه بهتر و بیشتر به زائرین ارجمند اباعبدالله (ع) صورت پذیرد.

محمد فرزاد میرزایی قلعه، مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی نیز به عنوان دبیر ستاد مرکزی هماهنگی اربعین حسینی در مناطق آزاد، پیگیری‌های مربوط به اجرای مصوبات این ستاد را برعهده دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.