صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / ثبت‌نام اینترنت رایگان برای دهک‌های کم‌درآمد تا پایان هفته انجام می‌شود
ثبت‌نام اینترنت رایگان برای دهک‌های کم‌درآمد تا پایان هفته انجام می‌شود

ثبت‌نام اینترنت رایگان برای دهک‌های کم‌درآمد تا پایان هفته انجام می‌شود

وزارت ارتباطات اعلام کرد سرپرستان خانواری که در سه دهک کم‌درآمد یارانه بگیران هستند تا پایان هفته جاری می‌توانند برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، یکی از وعده‌های دولت سیزدهم تسهیل در کسب‌وکارهای اینترنتی و افزایش سرعت اینترنت بود، به‌نوعی که رئیس جمهوری وعده اینترنت رایگان برای اقشار ضعیف و با سرعت بالا را داده بود و وزیر ارتباطات هم یکی از برنامه‌هایش را رساندن فیبر نوری به تک‌تک خانه‌های مردم، اجرای پروژه فیبر در منزل و سرعت‌های چند گیگی اینترنت اعلام کرد.

از سوی دیگر در حالی که در ماه‌های گذشته، اپراتورهای همراه و ثابت، بسته‌های اینترنتی که پیش از این ارائه می‌شد را  تغییر دادند و اگر چه در چارچوب مصوبه قانونی کمیسیون تنظیم مقررات، اقدام به افزایش تعرفه‌ها کردند، صادق عباسی شاهکوه -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- اعلام کرد که وزارتخانه به‌ دنبال برنامه‌ای برای جبران افزایش قیمت برای اقشار کم‌ برخوردار است.

پس از آن عیسی زارع‌پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- از تخصیص یارانه اینترنت به اقشار ضعیف خبر داد و چند روز پیش نیز وی با اشاره به ارائه بسته اینترنتی رایگان برای سه دهک درآمدی پایین جامعه گفت که این بسته برای کسانی است که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی را در یافت می‌کنند.

او همچنین درباره مدت زمان استفاده از بسته‌ها، توضیح داد که این بسته‌ها دائمی است، البته بسته‌ها چهار ماهه بوده، اما به‌صورت دائمی هر چهار ماه یک‌بار برقرار می‌شود و می‌توانند از آن استفاده کنند.

در این راستا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز اعلام کرد تاکنون ۷۵۸ هزار و ۵۶۲ سرپرست خانوار از سه دهک اول یارانه‌بگیر از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و کد USSD برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کرده‌اند. بر اساس این گزارش، ۱۰۲ هزار و ۹۰۳ سرپرست خانوار از بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند برای ثبت‌نام اینترنت رایگان اقدام کرده و ۶۵۵ هزار و ۶۵۹ نفر نیز از طریق بستر کد ussd ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین ۱۰ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۷۱۰ استعلام از طریق بستر کد USSd انجام شده است.

با اعلام وزارت ارتباطات سرپرستان خانواری که در سه دهک کم‌درآمد یارانه بگیران هستند تا پایان هفته جاری می‌توانند با مراجعه به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا با شماره‌گیری کد #۱۲۳۴*۴* برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کنند.

همچنین مطالعه کنید:

جزییات ارسال در دیجی‌کالا/یک سفارش، چند هزینه ارسال

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی در یک خرید اینترنتی چند کالا سفارش می‌دهید، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.